Predmet obuhvaća materiju stečajnog prava te povezanih insolvencijskih postupaka: uvod u insolvencijsko pravo, razlozi za otvaranje insolvencijskih postupaka, insolvencijski dužni, vjerovnici insolvencijskog dužnika, tijela insolvencijskog postupka, prethodni postupak i otvaranje insolvencijskog postupka, pravne posljedice otvaranja insolvencijskog postupka, postupak nakon otvaranja insolvenscijskog postupka, zaključenje i obustava, insolvencijski plan, osobna uprava, oslobađanje od preostalih obveza, insolvencijski postupci banaka, insolvencijski postupak s međunarodnim obilježjem – međunarodno insolvencijsko pravo.
Insolvencijsko pravo
Insolvencijsko pravo
Literature
MANDATORY LITERATURE
M. Dika; Insolvencijsko pravo; Pravni fakultet (1998)
RECOMMENDED LITERATURE
J. Garašić; Mogućnosti i ograničenja inherentna stečajnom planu, u knjizi: Treća novela Stečajnog zakona, ur. M. Dika; Narodne novine (2003), str. 281-313
J. Garašić; Izmjene i dopune Stečajnog zakona iz 2012. motivirane institutom predstečajne nagodbe, u knjizi: Hrvatsko insolvencijsko pravo, ur. J. Barbić; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (2014), str. 21-50
M. Dika; O ustavnosti pravnog uređenja instituta predstečajne nagodbe, u knjizi: Hrvatsko insolvencijsko pravo, ur. J. Barbić; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (2014), str. 51-68
Learning outcomes
Razlikovati osnovne pojmove i institute insolvencijskog (stečajnog) prava i različite vrste insolvencijskih postupaka u hrvatskom pravnom sustavu.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i
načela pojedinih grana prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Osnovna načela insolvencijskog (stečajnog) prava
3. Tijela u stečajnom postupku
4. Pokretanje stečajnog postupka
5. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice otvaranja
stečajnog postupka
6. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
7. Upravljanje stečajnom masom
8. Namirenje stečajnih vjerovnika
9. Stečajni plan
10. Osobna uprava stečajnoga dužnika
11. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
12. Hrvatsko međunarodno stečajno pravo i Europska Uredba o
insolvencijskim postupcima
13. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti
14. Stečaj potrošača. -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza zakonskih rješenja i pravnih slučajeva iz sudske prakse,
davanje zadataka u smislu samostalnog čitanja literature.
Razlikovati i opisati izvore insolvencijskog (stečajnog) prava u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Hrvatsko međunarodno stečajno pravo i Europska Uredba o
insolvencijskim postupcima
3. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti
4. Stečaj potrošača -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, predstavljanje pravnih izvora insolvencijskog prava koja vrijedi
u Republici Hrvatskoj, davanje zadataka u smislu samostalnog čitanja
literature.
Razlikovati materijalne i procesne institute insolvencijskoga (stečajnoga) prava kao i međunarodno privatno pravne implikacije otvaranja insolvencijskih postupaka.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Osnovna načela insolvencijskoga (stečajnoga) prava
3. Tijela u stečajnom postupku
4. Pokretanje stečajnoga postupka
5. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice otvaranja
stečajnoga postupka
6. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
7. Upravljanje stečajnom masom
8. Namirenje stečajnih vjerovnika
9. Stečajni plan
10. Osobna uprava stečajnoga dužnika
11. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
12. Hrvatsko međunarodno stečajno pravo i Europska Uredba o
insolvencijskim postupcima
13. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti
14. Stečaj potrošača -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza zakonskih rješenja i pravnih slučajeva iz sudske prakse,
davanje zadataka u smislu samostalnog čitanja literature.
Analizirati pravna rješenja Insolvencijskog prava i u njima sadržana pravna načela kao i njihovu primjenu u sudskoj praksi kroz sudske odluke.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prama suvremenom pravnom sustavu.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje primjene pravnih pravila u
sudskoj praksi, istraživačke vještine, prepoznavanje nedostataka postojećih
zakonskih rješenja, prepoznavanje grešaka u primjeni zakonskih pravila u
sudskoj praksi, sposobnost kritike i samokritike, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Osnovna načela insolvencijskoga (stečajnoga) prava
3. Tijela u stečajnom postupku
4. Pokretanje stečajnoga postupka
5. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice otvaranja
stečajnoga postupka
6. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
7. Upravljanje stečajnom masom
8. Namirenje stečajnih vjerovnika
9. Stečajni plan
10. Osobna uprava stečajnoga dužnika
11. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
12. Hrvatsko međunarodno stečajno pravo i Europska Uredba o
insolvencijskim postupcima
13. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti
14. Stečaj potrošača -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza zakonskih rješenja i pravnih slučajeva iz sudske prakse,
davanje zadataka u smislu samostalnog čitanja literature.
Razlikovati i procijeniti pretpostavke otvaranja i karakteristike restrukturirajućih postupaka u odnosu na pretpostavke otvaranja i karakteristike tzv. likvidacijskih postupaka
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremeneom pranvom sustavu.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje primjene pravnih pravila u
sudskoj praksi, istraživačke vještine, prepoznavanje nedostataka postojećih
zakonskih rješenja, prepoznavanje grešaka u primjeni zakonskih pravila u
sudskoj praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog izražavanja,
etičnost -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Osnovna načela insolvencijskoga (stečajnoga) prava
3. Tijela u stečajnom postupku
4. Pokretanje stečajnoga postupka
5. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice
otvaranja stečajnoga postupka
6. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
7. Upravljanje stečajnom masom
8. Namirenje stečajnih vjerovnika
9. Stečajni plan
10. Osobna uprava stečajnoga dužnika
11. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
12. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza zakonskih rješenja i pravnih slučajeva iz sudske prakse,
davanje zadataka u smislu samostalnog čitanja literature.
Analizirati i vrednovati institute hrvatskog insolvencijskog (stečajnog) prava u usporedbi s komparativnim pravom.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, istraživačke vještine, prepoznavanje
nedostataka postojećih zakonskih rješenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Osnovna načela insolvencijskoga (stečajnoga) prava
2. Tijela u stečajnom postupku
3. Pokretanje stečajnoga postupka
4. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice
otvaranja stečajnoga postupka
5. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
6. Upravljanje stečajnom masom
7. Namirenje stečajnih vjerovnika
8. Stečajni plan
9. Osobna uprava stečajnoga dužnika
10. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
11. Međunarodno stečajno pravo
12. Predstečajni postupak
13. Stečaj potrošača -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza komparativnih rješenja, davanje zadataka u smislu
samostalnog čitanja domaće i strane literature.
Analizirati i vrednovati postojeća pravna rješenja u Europskoj Uredbi o insolvencijskim postupcima i Europskoj Direktivi o restrukturiranju i insolventnosti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
10.Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u
pojedinom pravnom području.
19.Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, istraživačke vještine, prepoznavanje
nedostataka postojećih pravnih rješenja, sposobnost kritike i samokritike,
vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
1. Europska Uredba o insolvencijskim postupcima
2. Europska Direktiva o restrukturiranju i insolventnosti
3. Stečaj potrošača -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, analiza postojećih pravnih rješenja u insolvencijskom pravu
Europske unije i odluka Suda Europske unije, davanje zadataka u smislu
samostalnog čitanja domaće i strane literature.
Objasniti temeljna načela i institute insolvencijskog (stečajnog) prava sa stajališta etičkog, pravnog i društveno odgovornog ponašanja sudionika insolvencijskih postupaka
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
8.Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanja činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, istraživačke vještine, prepoznavanje
nedostataka postojećih zakonskih rješenja i/ili njihove nepravilne primjene
u sudskoj praksi, sposobnost kritike i samokritike, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog izražavanja, sposobnost stvaranja novih ideja,
etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u insolvencijsko (stečajno) pravo
2. Osnovna načela insolvencijskoga (stečajnoga) prava
3. Tijela u stečajnom postupku
4. Pokretanje stečajnoga postupka
5. Osnovne materijalne i procesne pravne posljedice
otvaranja stečajnoga postupka
6. Stečajnopravno pobijanje pravnih radnji
7. Upravljanje stečajnom masom
8. Namirenje stečajnih vjerovnika
9. Stečajni plan
10. Osobna uprava stečajnoga dužnika
11. Oslobođenje od preostalih obveza stečajnoga dužnika
12. Hrvatsko međunarodno stečajno pravo i Europska Uredba
o insolvencijskim postupcima
13. Hrvatski predstečajni postupak i Europska Direktiva o
restrukturiranju i insolventnosti
14. Stečaj potrošača. -
TEACHING METHODS
Predavanje, poticanje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi kroz
postavljanje pitanja i vođenje rasprave, odgovaranje na postaljena pitanja
i nejasnoće, paralelna analiza osnovnih načela i instituta insolvencijskog
prava tijekom čitave nastave sa stajališta etičkog, pravno i društveno
odgovornog ponašanja sudionika insolvencijskih postupaka, davanje
zadataka u smislu samostalnog čitanja domaće i strane literature.