Cilj kolegija je upoznati studente sa specifičnim jezičnim registrom koji se rabi u kontekstu Europske unije i njezinih institucija, kao i upravnih doktrina, te ih osposobiti za samostalno korištenje literature na engleskom jeziku. Prvi dio kolegija posvećen je povijesnom razvoju europskih integracija te institucijama Europske unije, njihovim ovlastima i sastavu. Posebna pažnja posvećuje se Sudu pravde Europske unije, njegovoj strukturi te tipovima sporova u kojima Sud odlučuje. Obrađuje se i državljanstvo Europske unije te sva prava koja iz njega proizlaze. Zatim se tematizira razlika između reforme I reorganizacije, govori o tipovima I razlozima reorganizacije. Poseban dio posvećen je inicijativi SIGMA, njezinom postanku, javnim uslugama, upravljanju ljudskim resursima te javnom financijskom management. Nadalje se predstavljaju dvije osnovne upravne doktrine, novi javni menadžment i dobra vladavina, njihov povijesni razvoj, osnovna obilježja i načela. Kolegij završava predstavljanjem e-uprave I njezinih karakteristika te vrsta e-usluga na primjeru E-Uprave u Republici Hrvatskoj. Tijekom obrade gradiva studenti čitaju i analiziraju autentične tekstove na engleskom jeziku poput zakonskih tekstova, opisa studija javne uprave u zemljama engleskog govornog područja, stručne članke itd.
Engleski jezik za javnu upravu IV.
Engleski jezik za javnu upravu IV.
Literature
MANDATORY LITERATURE
Lelija Sočanac, Marijana Javornik Čubrić; English for Public Administration; Narodne novine (2018), str. 141-190
RECOMMENDED LITERATURE
Milica Gačić; Englesko-hrvatski rječnik prava i međunarodnih i poslovnih odnosa; Školska knjiga (2010), str
Learning outcomes
Opisati razvoj europskih integracija, institucija i prava građana Europske unije na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju, temeljne pravne,
političke i upravne procese na razini Europske unijete njihov utjecaj na
javnu upravu država članica
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i istraživačke kompetencije i
znanja o javnoj upravi. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne jedinice:
1. European Integration and Institutions
2. The Court System of the European Union
3. European Union Citizenship -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Objasniti najvažnije administrativne doktrine na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12. Objasniti i primijeniti načela etike i integriteta te dobrog upravljanja u
radu javne uprave (odnos prema građanima, pravnim osobama, političkoj
vlasti i dr.).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na politički
sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1.Administrative Doctrines
2. Reform of Public Administration -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Objasniti reformu javne uprave, razloge za njezinu reorganizaciju i tipove reformi na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i potrebe
za njezinom modernizacijom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Reform of Public Administration
2. Administrative Doctrines
3. E-Government -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Definirati ulogu informacijske i komunikacijske tehnologije u javnoj upravi na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i informacijske instrumente i u
digitalnom okruženju javne uprave i interno, u skladu s njihovim
obilježjima i pravnim okvirom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Reform of Public Administration
2. E-Government -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Primijeniti odgovarajuću englesku terminologiju i jezične strukture vezane uz javnu upravu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6.Razlikovati različite institute upravnog i upravnopostupovnog prava
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne jedinice:
1.European Integration and Institutions
2.The Court System of the European Union
3.European Union Citizenship
4.Reform of Public Administration
5.Administrative Doctrines
6.E-Government -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature