Pojam i značajke e-uprave. Teorijska osnova razvoja e-uprave. Tehnološki, organizacijski, pravni, procesni aspekti (pretpostavke i posljedice) e-uprave
Organizacijska tehnologija u javnoj upravi – pojam, komponente, razvoj. Komunikacije u javnoj upravi. Ciljevi i posljedice primjene informatičke i komunikacijske tehnologije i tehnološke modernizacije uprave
Pravni okvir e-uprave
Ograničenja e-uprave. Pitanje pristupa. Ekonomski zahtjevi i posljedice e-uprave
Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije unutar uprave te između uprave i drugih tijela vlasti. Pristup informacijama i otvoreni podaci. Zaštita osobnih podataka i sigurnost.
E-uprava i građani. Pravo na pristup informacijama javnog sektora Zaštita privatnosti. E-participacija. E-uprava i privatni sektor
E-uprava na lokalnoj razini. Razvojna uloga e-usluga
Međunarodne organizacije i EU: promocija informacijskog društva i e-uprave. Mjerenje e-uprave: indikatori i ljestvice
E-uprava u Republici Hrvatskoj. Središnji državni ured za e-Hrvatsku i projekti informatizacije. Upravne reforme i e-uprava. Pravo na pristup informacijama javnog sektora u Hrvatskoj. Obrazovanje upravnog osoblja za korištenje IT
Analize slučaja u potrazi za najboljom praksom, prezentacija studija slučaja
E-uprava
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić, I.; Struktura i komuniciranje u upravnim organizacijama; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu- Studijski centar za javnu upravu i javne financije (1999), str. 87-109, 118-124, 230-256
Koprić, I., Musa, A., Giljević, T. (ur.); Građani, javna uprava i lokalna samouprava: povjerenje, suradnja, potpora; Institut za javnu upravu (2017), str. 525-574
Musa, A. (ur, ); Uprava u digitalno doba III.: Transformacijski potencijal e-uprave za veću učinkovitost i odgovornost.; Institut za javnu upravu i Zaklada Friedrich Ebert (2017), str. 9-29
Musa, A.; Osmi forum za javnu upravu: Uprava u digitalno doba; Institut za javnu upravu i Zaklada Friedrich Ebert (2016), str. 10-22
Musa, A.; E-uprava i digitalna podjela; online izdanje (2007), str. 7-12
Istraživački zadatak; , str
RECOMMENDED LITERATURE
Koprić, I.; Struktura i komuniciranje u upravnim organizacijama; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu- Studijski centar za javnu upravu i javne financije (1999), str. 87-109, 118-124, 230-256
Koprić, I., Musa, A., Giljević, T. (ur.); Građani, javna uprava i lokalna samouprava: povjerenje, suradnja, potpora; Institut za javnu upravu (2017), str. 525-574
Musa, A. (ur, ); Uprava u digitalno doba III.: Transformacijski potencijal e-uprave za veću učinkovitost i odgovornost.; Institut za javnu upravu i Zaklada Friedrich Ebert (2017), str. 9-29
Musa, A.; Osmi forum za javnu upravu: Uprava u digitalno doba; Institut za javnu upravu i Zaklada Friedrich Ebert (2016), str. 10-22
Musa, A.; E-uprava i digitalna podjela; online izdanje (2007), str. 7-12
Istraživački zadatak; , str
Learning outcomes
Definirati i objasniti koncept e-uprave, osobito njezinu teorijsku osnovu razvoja, razvojne faze, pretpostavke i posljedice; ograničenja i opasnosti, cijenu, učinkovitost i razvojnu ulogu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
IU 19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i
informacijske instrumente i u digitalnom
okruženju javne uprave i interno, u skladu s
njihovim obilježjima i pravnim okvirom
IU 20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam i obilježja e-uprave. Teorijske postavke
razvoja e-uprave. Aspekti, domene i implikacije
politike e-uprave.
2. Organizacijske varijable: tehnologija i
komunikacije u javnoj upravi.
3. Europski i međunarodni okvir digitalne
transformacije društva i gospodarstva na različitim
razinama vlasti. E-uprava kao funkcionalni aspekt
upravnih reformi. Pametni gradovi.
4. Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija. -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, rješavanje
problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature,
Prepoznati ulogu tehnologije i komunikacija u upravnoj organizaciji te ciljeve i posljedice primjene tehnološke modernizacije uprave
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
IU 12. Objasniti i primijeniti načela etike i
integriteta te dobrog upravljanja u radu javne
uprave (odnos prema građanima, pravnim
osobama, političkoj vlasti i dr.).
IU 13. Procijeniti glavne probleme reforme
hrvatske javne uprave i potrebe za njezinom
modernizacijom.
IU 19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i
informacijske instrumente i u digitalnom
okruženju javne uprave i interno, u skladu s
njihovim obilježjima i pravnim okvirom -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam i obilježja e-uprave. Teorijske postavke
razvoja e-uprave. Aspekti, domene i implikacije
politike e-uprave.
2. Organizacijske varijable: tehnologija i
komunikacije u javnoj upravi.
3. Europski i međunarodni okvir digitalne 4.
Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija.
5. E-uprava, građani i gospodarstvo: e-servisi,
komunikacije i prava građana u digitalnom
društvu i e-demokraciji (digitalni mediji, eparticipacija, otvoreni podaci, zaštita privatnosti) -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, rješavanje
problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature,
Interpretirati pravni i institucionalni okvir euprave u Hrvatskoj i Europskoj uniji te međunarodne standarde (strateški i pravni okvir, međunarodni dokumenti i standardi)
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 1. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava.
IU 6. Razumjeti pravne propise u režimu
legaliteta javne uprave iz različitih grana prava.
IU 11. Interpretirati materijalno pravo u
postupcima ostvarenja prava, nametanja obveza i
zaštite pravnih interesa stranaka.
IU 12. Objasniti i primijeniti načela etike i
integriteta te dobrog upravljanja u radu javne
uprave (odnos prema građanima, pravnim
osobama, političkoj vlasti i dr.). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
3. Europski i međunarodni okvir digitalne
transformacije društva i gospodarstva na različitim
razinama vlasti. E-uprava kao funkcionalni aspekt
upravnih reformi. Pametni gradovi.
4. Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija.
5. E-uprava, građani i gospodarstvo: e-servisi,
komunikacije i prava građana u digitalnom
društvu i e-demokraciji (digitalni mediji, eparticipacija, otvoreni podaci, zaštita privatnosti)
6. E-uprava u Hrvatskoj: razvoj i implikacije uz
prezentaciju analize slučaja -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, rješavanje
problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature,
Objasniti i prosuditi položaj građana i privatnog sektora u odnosu na e-upravu, osobito s obzirom na pravo na pristup informacijama i zaštitu privatnosti te modalitete razvijanja odnosa uprave i građana putem IKT, u EU i u Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 6. Razumjeti pravne propise u režimu
legaliteta javne uprave iz različitih grana prava.
IU 11. Interpretirati materijalno pravo u
postupcima ostvarenja prava, nametanja obveza i
zaštite pravnih interesa stranaka.
IU 12. Objasniti i primijeniti načela etike i
integriteta te dobrog upravljanja u radu javne
uprave (odnos prema građanima, pravnim
osobama, političkoj vlasti i dr.).
IU 19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i
informacijske instrumente i u digitalnom
okruženju javne uprave i interno, u skladu s
njihovim obilježjima i pravnim okvirom -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
3. Europski i međunarodni okvir digitalne
transformacije društva i gospodarstva na različitim
razinama vlasti. E-uprava kao funkcionalni aspekt
upravnih reformi. Pametni gradovi.
4. Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija.
5. E-uprava, građani i gospodarstvo: e-servisi,
komunikacije i prava građana u digitalnom
društvu i e-demokraciji (digitalni mediji, eparticipacija, otvoreni podaci, zaštita privatnosti)
6. E-uprava u Hrvatskoj: razvoj i implikacije uz
prezentaciju analize slučaja -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, rješavanje
problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature,
Interpretirati i analizirati uspješnost uvođenja e-uprave u javnu upravu usporedbom između zemalja, lokalnih jedinica ili sektora, s naglaskom na Hrvatsku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 12. Objasniti i primijeniti načela etike i
integriteta te dobrog upravljanja u radu javne
uprave (odnos prema građanima, pravnim
osobama, političkoj vlasti i dr.).
IU 19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i
informacijske instrumente i u digitalnom
okruženju javne uprave i interno, u skladu s
njihovim obilježjima i pravnim okvirom
IU 20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
3. Europski i međunarodni okvir digitalne
transformacije društva i gospodarstva na različitim
razinama vlasti. E-uprava kao funkcionalni aspekt
upravnih reformi. Pametni gradovi.
4. Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija.
5. E-uprava, građani i gospodarstvo: e-servisi,
komunikacije i prava građana u digitalnom
društvu i e-demokraciji (digitalni mediji, eparticipacija, otvoreni podaci, zaštita privatnosti)
6. E-uprava u Hrvatskoj: razvoj i implikacije uz
prezentaciju analize slučaja -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, rješavanje
problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature,
Demonstrirati i upotrijebiti naučene spoznaje na prikupljanje podataka i analizu konkretnog slučaja implementacije informacijskokomunikacijske tehnologije u javnoj upravi na formalnoj i/ili praktičnoj razini
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 12. Objasniti i primijeniti načela etike i
integriteta te dobrog upravljanja u radu javne
uprave (odnos prema građanima, pravnim
osobama, političkoj vlasti i dr.).
IU 18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
IU 19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i
informacijske instrumente i u digitalnom
okruženju javne uprave i interno, u skladu s
njihovim obilježjima i pravnim okvirom
IU 20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i
vrednovanja pravnog okvira i praktičnih
upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost primjene znanja u praksi
● vještina upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine
● sposobnost debatiranja
● sposobnost pisanog izražavanja i izrade
pisanih radova -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam i obilježja e-uprave. Teorijske postavke
razvoja e-uprave. Aspekti, domene i implikacije
politike e-uprave.
2. Organizacijske varijable: tehnologija i
komunikacije u javnoj upravi.
3. Europski i međunarodni okvir digitalne
transformacije društva i gospodarstva na različitim
razinama vlasti. E-uprava kao funkcionalni aspekt
upravnih reformi. Pametni gradovi.
4. Politika i pravni okvir e-uprave: online podaci i
transakcije, e-javne usluge i umjetna inteligencija.
5. E-uprava, građani i gospodarstvo: e-servisi,
komunikacije i prava građana u digitalnom
društvu i e-demokraciji (digitalni mediji, eparticipacija, otvoreni podaci, zaštita privatnosti)
6. E-uprava u Hrvatskoj: razvoj i implikacije uz
prezentaciju analize slučaja -
TEACHING METHODS
izrada praktičnog zadatka, rješavanje problemskih
zadataka, vođena diskusija, samostalno čitanje
literature,