Kolegij polazi od razumijevanja teorijskih definicija sukoba, vrsta i razine sukoba, uvjeta nastanka sukoba, konfliktnog potencijala i teorija potreba i sukoba. Analiziraju se strategije ponašanja u sukobima prema modelu dvostrukog interesa te različite vještine rješavanja sukoba. U kontekstu socijalnog rada razmatraju se posljedice destruktivnog rješavanja sukoba.
Posebna je pozornost posvećena upotrebi pregovaranja u socijalnom radu i medijaciji u socijalnom radu, osobito specifičnostima obiteljske medijacije u različitim područjima socijalnog rada (u razvodu braka, razdvojenom roditeljstvu, pitanjima starijih osoba i prilikom sukoba adolescenata i roditelja). Predstavljaju se i srodni postupci rješavanja sporova, npr. arbitraža i rješavanje sporova na sudu.
Rješavanje sukoba
Rješavanje sukoba
Literature
MANDATORY LITERATURE
Ajduković, M. i Sladović Franz, B.; Razumijevanje sukoba. U: Ajduković, D. (ur.) Socijalna rekonstrukcija zajednice.; Društvo za psihološku pomoć (2003), str. 195-210
Ajduković, M. i Sladović Franz, B.; Prevladavanje sukoba U: Ajduković, D. (ur.) Socijalna rekonstrukcija zajednice.; Društvo za psihološku pomoć (2003), str. 211-230
Breber, M. i Sladović Franz, B.; Uvođenje obiteljske medijacije u sustav socijalne skrbi – perspektiva stručnjaka. Ljetopis socijalnog rada, 21, 1,; Pravni fakultet u Zagrebu (2014), str. 123-152
Sladović Franz, B.; Obilježja obiteljske medijacije. Ljetopis studijskog centra socijalnog rada, 12(2),; Pravni fakultet u Zagrebu (2005), str. 301-319
Roger Fisher, William Ury; Kako do da?; Školska knjiga (2019), str
Learning outcomes
Opisati vrste, razine i uvjete nastanka sukoba i teorijska objašnjenja potreba i sukoba u međuljudskim odnosima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11)
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Definicije sukoba, vrste i razine sukoba, uvjeti nastanka sukoba i
konfliktni potencijal, teorija potreba i sukoba -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature
Identificirati strategije ponašanja i načine rješavanja sukoba prema modelu dvostrukog interesa
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine
Sposobnost prepoznavanje strategija ponašanja i načina rješavanja
sukoba na primjerima iz prakse socijalnog rada i javnih medija -
LEARNING CONTENT
Model dvostrukog interesa
Strategije ponašanja u sukobima.
Vještine rješavanja sukoba.
Pozicije, potrebe i interesi sudionika sukoba.
Posljedice destruktivnog rješavanja sukoba. -
TEACHING METHODS
Predavanja, izrada praktičnog zadatka, izrada pisanog rada,
studentska debata, samostalno čitanje literature
Demonstrirati poznavanje faza i specifičnosti pregovaranja i medijacije u socijalnom radu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji,
grupe ili zajednice (2) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama
Sposobnost učenja
Prezentacijske i komunikacijske vještine
Sposobnost skiciranja sukoba kroz izradu mape sukoba.
Analiza potreba i interesa sudionika sukoba.
Vještina pregovaranja. -
LEARNING CONTENT
Pozicije, potrebe i interesi sudionika sukoba.
Pregovaranje u socijalnom radu (pregovaranje sa korisnicima,
zastupanje korisnika).
Medijacija u socijalnom radu (izvansudska nagodba, obiteljska
medijacija)
Specifičnosti obiteljske medijacije u različitim područjima
socijalnog rada -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
izrada pisanog rada, rad na tekstu, studentska debata, samostalno
čitanje literature
Usporediti pretpostavke, prednosti i prikladnost različitih metoda rješavanja sukoba i sporova u obiteljskim odnosima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama
Sposobnost učenja
Prezentacijske i komunikacijske vještine
Sposobnost skiciranja sukoba kroz izradu mape sukoba.
Vještina pregovaranja.
Analiza potreba i interesa sudionika sukoba.
Određivanje adekvatnog načina rješavanja sukoba.
Priprema za pregovaranje i medijaciju. -
LEARNING CONTENT
Pozicije, potrebe i interesi sudionika sukoba.
Modeli i vrste pregovaranja i medijacije
Faze procesa pregovaranja i medijacije
Načela, pretpostavke i prednosti obiteljske medijacije
Medijacija u različitim područjima socijalnog rada
Zaštita djece i nemoćnih osoba u procesima rješavanja sukoba
Pregovaranje u socijalnom radu (pregovaranje sa korisnicima,
zastupanje korisnika).
Medijacija u socijalnom radu (izvansudska nagodba, obiteljska
medijacija)
Specifičnosti obiteljske medijacije u različitim područjima
socijalnog rada (razvod braka, razdvojeno roditeljstvo, sporovi o
starim i nemoćnim članovima obitelji, sukobi između roditelja i
djece)
Arbitraža i rješavanje sporova na sudu -
TEACHING METHODS
Predavanja, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, izrada pisanog rada, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature