Definicija i pojam obitelji; Povijesni razvoj i tipologije porodice; Teorijski pristupi u izučavanju i razumijevanju obitelji i razvoj misli o obitelji; Psihološki, socijalni, vrijednosni, duhovni, materijalni, ekološki, komunikacijski činitelji funkcioniranja obitelji; Struktura i funkcije obitelji; Oblici suvremene obitelji; Planiranje obitelji; Socijalni rad u obitelji.
Socijalni rad s obitelji – seminar
Socijalni rad s obitelji – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
ovisno o odabiru teme seminarista
Learning outcomes
Analizirati utjecaj povijesnog, religijskog i socio-kulturnog konteksta na oblikovanje obiteljskih uloga i načina funkcioniranja obitelji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost precizne
formulacije stavova, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, vještina kritičkog promišljanja, sposobnost stvaranja novih
ideja, istraživačke vještine, sposobnost timskog rada -
LEARNING CONTENT
Različito poimanje muško-ženskih uloga u obitelji – utjecaj
povijesnog, religijskog i socio-kulturnog konteksta
Različiti pristupi odgoju djece – utjecaj povijesnog, religijskog i
socio-kulturnog konteksta
Različiti stavovi prema rađanju djece – utjecaj osobnih iskustava i
društvenih čimbenika
Neke specifičnosti romskih obitelji
Kvaliteta i stilovi života obitelji u ruralnim i urbanim krajevima
Utjecaj socio-ekonomskih čimbenika na obitelj
Demografski trendovi i novi socijalni rizici
Utjecaj novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija na
obiteljsku dinamiku -
TEACHING METHODS
Prezentacija odabrane seminarske teme, vođenje diskusije, rasprava
u malim grupama, izrada pisanog seminarskog rada
Prikazati obiteljske potrebe, rizične i zaštitne čimbenike tijekom različitih faza životnog ciklusa obitelji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji,
grupe ili zajednice (2)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, vještina kritičkog promišljanja, sposobnost stvaranja novih
ideja, istraživačke vještine, sposobnost timskog rada -
LEARNING CONTENT
Očekivanja i odrednice partnerske ljubavi
Izbor partnera i razvoj predbračnih partnerskih odnosa, priprema za
brak
Uloga novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija u
upoznavanju partnera i razvoju partnerskog odnosa
Intimni bračni procesi
Fertilna motivacija i planiranje obitelji
Suočavanje parova s problemom neplodnosti
Tranzicija u roditeljstvo
Specifičnosti roditeljstva u različitim fazama odrastanja djece
Važnost odnosa braće i sestara, djedova i baka u obitelji
Osamostaljivanje i odvajanje djece od primarne obitelji
Odnosi između ostarjelih roditelja i odrasle djece
Suočavanje s gubitkom člana obitelji -
TEACHING METHODS
Prezentacija odabrane seminarske teme, vođenje diskusije, rasprava
u malim grupama, izrada pisanog seminarskog rada
Argumentirati potrebe obitelji koje su suočene sa specifičnim okolnostima i rizicima te ulogu različitih oblika neformalne i formalne podrške
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji,
grupe ili zajednice (2)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih radnik
(13) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, vještina kritičkog promišljanja, sposobnost stvaranja novih
ideja, istraživačke vještine, sposobnost timskog rada -
LEARNING CONTENT
Maloljetno roditeljstvo – specifični izazovi i potrebe za podrškom
Jednoroditeljske obitelji – specifični izazovi i potrebe za podrškom
Restrukturirane (binuklearne) obitelji – specifični izazovi i potrebe
za podrškom
Posvojiteljske obitelji – specifični izazovi i potrebe za podrškom
Suočavanje s problemom ovisnosti u obitelji
Problemi mentalnog zdravlja u obitelji
Skrb o kronično bolesnom članu u obiteljskom okruženju
Obitelji s djetetom s teškoćama u razvoju
Suočavanje obitelji s malignom bolešću djeteta
Podrška djeci čiji je roditelj na dugotrajnom izvršavanja kazne
zatvora
Usluge za obitelj usmjerene na unapređivanje kvalitete obiteljskih
odnosa i rješavanje sukoba -
TEACHING METHODS
Prezentacija odabrane seminarske teme, vođenje diskusije, rasprava
u malim grupama, izrada pisanog seminarskog rada
Razumjeti profesionalno djelovanje socijalnih radnika u radu s obiteljima s visokim rizicima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, vještina kritičkog promišljanja, sposobnost stvaranja novih
ideja, istraživačke vještine, sposobnost timskog rada -
LEARNING CONTENT
Zaštita djece izložene intenzivnim roditeljskim sukobima
Profesionalno djelovanje socijalnih radnika i interdisciplinarna
suradnja u slučajevima parterskog nasilja u obitelji
Podrška žrtvama nasilja i psihosocijalni tretman s počiniteljima
nasilja u obitelji
Profesionalno djelovanje socijalnih radnika i interdisciplinarna
suradnja u slučajevima zanemarivanja i zlostavljanja djece u obitelji
Specifičnosti različitih oblika alternativne skrbi za djecu čiji je razvoj
ugrožen u obitelji
Deinstitucionalizacija i razvijanje novih usluga za obitelj kroz Centre
za pružanje usluga u zajednici -
TEACHING METHODS
Prezentacija odabrane seminarske teme, vođenje diskusije, rasprava
u malim grupama, izrada pisanog seminarskog rada