Font Kontrast

  • Alumni
  • Mentorship
  • Lifelong learning
  • Code of Ethics
  • Library
  • Bookstore and webshop
  • HR
  • |
  • EN
Faculty of law
  • Trg Republike Hrvatske 14

    Zagreb, Croatia

  • 250 years of Faculty of law
Faculty of law
  • home
  • Faculty
    • Structure and management
    • Employees
    • Tradition
    • Laws and other regulations
    • Quality management
    • Code of Ethics
    • Transparency
    • Foundation of the Faculty of Law for Supporting Researchers
    • Gender Equality and Non-Discrimination
    • The Faculty of Law Library
    • Alumni
    • Publishing Activities
    • Academic calendar
    • Contact and location
  • Enrollment
    • Study Programmes
  • Studies
    • University integrated undergraduate and graduate study of Law
    • Undergraduate studies
    • Graduate studies
    • University specialist studies
    • Doctoral studies
    • Lifelong learning
  • Students
    • The Students’ Union
    • Student Ombudsperson
    • Course schedule
    • Student associations
    • Student support
    • Future and Career
    • Student competitions
    • IT services
    • Law clinic
    • Library
    • Bookshop and Webshop
  • Science
    • Scientific professional meetings
    • Scientific Journals
    • Croatian Academy of Legal Sciences
    • Forums of the Faculty of Law
    • Croatian Hub of the European Law Institute (ELI Croatian Hub)
    • Jean Monnet projects
  • Projects
    • News
    • Internal Documentation
    • Active projects
    • Archive
  • International Cooperation
    • Why us?
    • News
    • International Exchange Programmes
    • UNIC
    • Course Catalogue
    • Incoming Exchange Students
    • Visiting Scholars, Researchers and Staff
    • Friends of the Faculty
    • International Memorandums of Understanding
    • Zagreb Law Summer School
    • Office for International Cooperation and Projects
    • Contact
  • Quick links
    • Studentske obavijesti
    • Course schedule
    • Departments
    • Student support
    • Studomat
    • Merlin
    • Webmail
    • Nastavnički portal
    • Djelatnički intranet
    Homepage / Socijalni rad i ljudska prava

Socijalni rad i ljudska prava

Course code: 70146

  • University graduate study of Social Work and Social Policy 1. godina, 1. semestar
  • Status: Obvezni
  • Hours of classes: 30 Hours Lectures: 30 Hours
  • Method of performance: S fizičkom prisutnošću
  • Language of instruction: Hrvatski
  • ECTS: 3.0
  • Katedra: Department of Social Work Areas

Carriers

  • Professor Nino Žganec

Vanjski suradnici

  • Tatjana Vlašić
  • Lidija Petrović
  • Klaudija Kregar Orešković

Socijalni rad i ljudska prava

Literature

MANDATORY LITERATURE

Milić Babić, M. i Žganec, N.; Socijalni rad i ljudska prava. Interna skripta; (2019), str

Becker, W.; Ljudska prava: prilog analizi jednoga pojma.; Politička misao (2009), str. 205-216

Čurćić, I., Milić Babić, M. i Šimleša, D.; Zeleni socijalni rad; Socijalne teme (2018), str. 11-26

RECOMMENDED LITERATURE

Dološić, S., Milić Babić, M. i Rusac, S.; Alzheimerova bolest kroz prizmu ljudskih prava; Socijalna psihijatrija (2019), str. 470-496

Hlača, N.; Ljudska prava u siromaštvu; Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske (2019), str. 119-131

Lohman, G.; Kolektivna ljudska prava radi zaštite manjina?; Politička misao (1999), str. 38-48

Mihanović, V.; Invaliditet u kontekstu socijalnog modela; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (2011), str. 72-86

Milić Babić, M. i Hranj, M.; Pravo na palijativnu skrb za djecu u Republici Hrvatskoj; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (2019), str. 82-91

Roksandić Vidlička, S.; Pravna zaštita starijih osoba, osobito s duševnim smetnjama, iz hrvatske perspektive: Zašto nam je potrebna Konvencija UN-a o Pravima starijih osoba; Zbornik Pravnog fakulteta Sveučilišta Rijeka. (2017), str. 1101-1132

Šadić, S.; Ljudska prava i socijalni rad; Univerzitet u Sarajevu, Fakultet političkih nauka (2014), str

Learning outcomes

Klasificirati temeljna načela i terminologiju iz područja ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim područjima
    rada socijalnih radnika. (8)
    Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom prosuđivanju.
    (9)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
    sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
    ➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
    ➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
    ➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene
    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
    ➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
    ➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
    ➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
    ➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
    tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir
    ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Identificirati ulogu socijalnog rada u području ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta za
    promjenu i suradnju korisnika. (3)
    Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim pokazateljima
    potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti provođenja i
    očekivanih ishoda. (4)
    Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
    zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
    Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
    skupine. (15)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
    sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje
    drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
    ➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
    ➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
    ➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
    tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir
    ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Diskutirati o modelima ljudskih prava kroz prizmu sustava socijalne skrbi

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
    korisnika i zajednice. (12)
    Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
    zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
    Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
    socijalni položaj korisnika. (14)
    Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
    skupine. (15)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
    kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
    učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
    ➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
    ➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
    ➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Analizirati polaznu korisničku perspektivu iz kuta ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
    za promjenu i suradnju korisnika. (3)
    Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
    pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
    provođenja i očekivanih ishoda. (4)
    Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
    korisnika i zajednice. (12)
    Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
    skupine. (15)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Analiza

  3. SKILLS

    Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
    kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
    učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
    tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Analizirati primjere kršenja ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
    zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
    Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
    socijalni položaj korisnika. (14)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Analiza

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
    sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Kritički usporediti teorijske pristupe temama iz područja ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
    profesionalnog razvoja. (5)
    Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
    etičke norme. (7)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Vrednovanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
    sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Odrediti intervencije u praksi socijalnog rada

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
    korisnika i zajednice. (12)
    Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
    zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
    Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
    socijalni položaj korisnika. (14)
    Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
    skupine. (15)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Vrednovanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
    sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
    učenja, sposobnost stvaranja novih ideja, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
    ➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
    ➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
    ➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene
    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
    ➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
    ➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
    ➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
    ➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
    tekstu.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Organizirati proces pružanja podrške korisnicima vođen modelom ljudskih prava

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim područjima
    rada socijalnih radnika. (8)
    Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom prosuđivanju.
    (9)

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Stvaranje / sinteza

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
    sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    ➔ Žene i rodna diskriminacija
    ➔ Siromaštvo i ljudska prava
    ➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
    ➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
    ➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
    ➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
    socijalnog rada
    ➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
    ➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
    ➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
    ➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
    ➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava

  5. TEACHING METHODS

    Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.

  6. VALUATION METHODS

    1. Kolokvij ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki odabir ili/i
    zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
    2. Usmeni ispit.

Details

About cookies

Necessary cookies 5

They are crucial for the use of the Internet site and without these sites it does not have its full functionality. By continuing to surf and make purchases, necessary cookies are considered accepted. Functional cookies may include cookies that provide a service requested by the user.

Pravni Fakultet 4

cookies_permission

To store the acceptance of cookies.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

accessibility-text

To store text size accessibility options.

Expiry: 30 days

Type: HTTP

accessibility-contrast

To store options accessibility contrast page.

Expiry: 30 days

Type: HTTP

SimpleSAML

Site authentication

Expiry: 1 year

Type: HTTP

WordPress 1

wp-wpml_current_language

To store language settings.

Expiry: 1 day

Type: HTTP

Cookies for tracking and analytics 3

They are collected anonymously, they cannot track user activities on other websites and serve to monitor user behavior and for the purpose of measuring audience behavior and compiling reports for improving the website. These cookies enable the transfer of data to third countries, including the USA.

Pravni Fakultet 1

cookies_permission_analiza

To store the acceptance of analytical cookies.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

Google 2

_ga

To store and count page views.

Expiry: 2 years

Type: HTTP

_ga_*

To store and count page views.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

Cookies, also known as "cookies", are small text files that websites store on your device when you visit them.

Their role is to improve your browsing experience by allowing websites to remember your settings, such as language or preferences, and provide a better user experience.

These pages use different types of cookies. Some cookies are set by third-party services that are displayed on our pages.

You can change or withdraw your consent to the Cookie Statement on our website at any time.

EU legislation, in particular the General Data Protection Regulation (GDPR), requires users to obtain information and consent before using cookies and to be able to manage their privacy settings.

You can find more information about cookies here.

We use cookies to improve your user experience and site functionality. You can find more information about cookies here.

Faculty of law

FACULTY OF LAW
UNIVERSITY OF ZAGREB
Trg Republike Hrvatske 14
10000 Zagreb

Temporary address:
Trg Republike Hrvatske 3
10000 Zagreb

IBAN: HR9823600001101264729
OIB: 38583303160
MB: 3225909
PIC: 986566728
REG.NO.: 080173715

DEAN'S OFFICE

  • dekanat@pravo.unizg.hr

STUDENT OFFICE

  • referada@pravo.unizg.hr

  • 01 4890 250
    01 4890 252
    (on weekdays from 8 a.m. to 2 p.m., on Tuesdays from 8 a.m. to 4 p.m.)

  • Access to information
  • Newsletter archive
  • Media about us

During the renovation of the Faculty buildings at Ćirilometodska 4 and Nazorova 51, the offices of teachers and administratives are temporarily located in other locations. Detailed information is available here.

Faculty of law © 2023 - 2025. All rights reserved. | Made by papar.hr

Faculty of law
  • HR
  • |
  • EN
    • Structure and management
    • Employees
    • Tradition
    • Laws and other regulations
    • Quality management
    • Code of Ethics
    • Transparency
    • Foundation of the Faculty of Law for Supporting Researchers
    • Gender Equality and Non-Discrimination
    • The Faculty of Law Library
    • Alumni
    • Publishing Activities
    • Academic calendar
    • Contact and location
    • Study Programmes
    • University integrated undergraduate and graduate study of Law
    • Undergraduate studies
    • Graduate studies
    • University specialist studies
    • Doctoral studies
    • Lifelong learning
    • The Students’ Union
    • Student Ombudsperson
    • Course schedule
    • Student associations
    • Student support
    • Future and Career
    • Student competitions
    • IT services
    • Law clinic
    • Library
    • Bookshop and Webshop
    • Scientific professional meetings
    • Scientific Journals
    • Croatian Academy of Legal Sciences
    • Forums of the Faculty of Law
    • Croatian Hub of the European Law Institute (ELI Croatian Hub)
    • Jean Monnet projects
    • News
    • Internal Documentation
    • Active projects
    • Archive
    • Why us?
    • News
    • International Exchange Programmes
    • UNIC
    • Course Catalogue
    • Incoming Exchange Students
    • Visiting Scholars, Researchers and Staff
    • Friends of the Faculty
    • International Memorandums of Understanding
    • Zagreb Law Summer School
    • Office for International Cooperation and Projects
    • Contact
    • Alumni
    • Mentorship
    • Lifelong learning
    • Code of Ethics
    • Library
    • Bookstore and webshop
    • Studentske obavijesti
    • Course schedule
    • Departments
    • Student support
    • Studomat
    • Merlin
    • Webmail
    • Nastavnički portal
    • Djelatnički intranet
250 years of Faculty of law
  • dekanat@pravo.unizg.hr