Socijalna politika i socijalni razvoj
Literature
MANDATORY LITERATURE
R. Inglehart, C. Welzel; Modernizacija, kulturna promjena i demokracija. Slijed ljudskog razvitka.; Zagreb: Politička kultura (2007), str. 238-262, 275-287
P.A. Samuelson, W. Nordhaus; Ekonomija. XVIII izdanje; Zagreb: MATE (2005), str. 555-598
M. Crkvenac; Ekonomska politika; Zagreb: Informator (1997), str. 3-40
P. Taylor-Gooby; New Risks, New Welfare; Oxford: Oxford University Press (2004), str. 1-28
G. Bonoli; Novi socijalni rizici i postindustrijska socijalna politika (prijevod).; , str
G. Bežovan; Civilno društvo i javna uprava kao dionici razvoja kombinirane socijalne politike u Hrvatskoj; Hrvatska javna uprava, 9 (2009), str. 355-391
R. Chaves, J.L. Monzon Campos; Socijalna ekonomija u Europskoj uniji; Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), str. 113-138
Literatura za akad. god. 2024./2025.:
- R. Inglehart, C. Welzel (2007.) Modernizacija, kulturna promjena i demokracija. Slijed ljudskog razvitka. Zagreb: Politička kultura (Poglavlje 11, Komponente prodemokratske civilne kulture (str. 238-262) te Poglavlje 13, Implikacije ljudskog razvitka (str. 275-287)).
- Samuelson P. A. , Nordhaus W. (2005.), Ekonomija. XVIII izdanje. 27 i 28. poglavlje str. 555-598. Izdavač, MATE, Zagreb.,
- Crkvenac M. (1997.) Ekonomska politika. Informator. Zagreb. Str 3-40.
- Taylor-Gooby, P. (2004.) New Risks and Social Change. U: Taylor-Gooby, P. (ed.) New Risks, New Welfare. Oxford: Oxford University Press, str. 1-28.
- G. Bonoli: Novi socijalni rizici i postindustrijska socijalna politika (prijevod).
- Bežovan, G., Matančević, J. i Baturina, D. (2016.) Socijalne inovacije kao doprinos jačanju socijalne kohezije i ublažavanju socijalne krize u europskim urbanim socijalnim programima, Revija za socijalnu politiku, 1: 61-80.
- Bežovan, G. i Pandžić, J. (2020.) Kvaliteta stanovanja u programu javnog najamnog stanovanja: primjer Novog Jelkovca, Sociologija i prostor, 1: 33-57.
- Bežovan, G. (2021.) Što znači pojam governance i kako ga treba prevoditi?, Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 5: 645-680.
- Babić, Z. i Baturina, D. (2016.) Koncept socijalnih investicija kao odgovor na krizu i nove izazove socijalne države: trendovi i perspektiva. Revija za socijalnu politiku, 1: 39-60.
- Dobrotić, I., Zrinščak, S. (2022), (Active) ageing, gender and social policy reforms: the case of pension and eldercare reforms in Croatia, in T. Addabbo, P. Carney, Á. Ní Léime, J. Spijker, S. Zrinščak (ur), Well-Being and Extended Working Life: A Gender Perspective. London: Routledge.
- Dobrotić, I. (2023) Selektivan i fragmentirani pristup politikama rodne ravnopravnosti u Hrvatskoj, u S. vasiljević (ur.) Rodna ravnopravnost i zabrana diskriminacije: pravo i politike, Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet.
- Mandelli, M. (2022). Understanding eco-social policies: a proposed definition and typology. Transfer: European Review of Labour and Research, 28(3), 333-348.
- Predavanja.
Learning outcomes
Objasniti ključne teorijske perspektive u socijalnom razvoju i socijalnoj politici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene stečenih znanja u praksi, vještina javne prezentacije
stečenih znanja u usmenom i pisanom obliku -
LEARNING CONTENT
1. Teorije društvenog razvoja
2. Teorije ekonomskog rasta i razvoja
3. Modeli kapitalizma i socijalna politika
4. Koncept socijalne kohezije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Prikazati i interpretirati najvažnije pokazatelje i indekse za mjerenje socijalnog razvoja i socijalne dobrobiti
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
1. Socijalna politika i upravljanje socijalnim rizicima,
mjerenje socijalne dobrobiti
2. Analiza socijalnih troškova i lokalni socijalni programi
3. Koncept socijalne kohezije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati ključne izazove socijalnog razvoja i socijalne politike u nekima od sljedećih područja: vrijednosne promjene i socijalni razvoj, nejednakosti u pristupu obrazovanju, spolna ravnopravnost, lokalni socijalni razvoj, stanovanje i socijalne inovacije, dobra vladavina i socijalni razvoj, socijalna ekonomija.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina analize informacija, sposobnost učenja, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje,
etičnost. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
7. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Kritički usporediti utjecaj pojedinih čimbenika ekonomske i socijalne politike na socijalni razvoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost kritičkog osvrta, precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Socijalne usluge
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Kreirati model održivog socijalnog razvoja za RH
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritičkog pristupa. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
3. Stambena politika i socijalne inovacije
4. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
5. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
6. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
7. Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u
Hrvatskoj -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.