Socijalna politika i socijalni razvoj
Socijalna politika i socijalni razvoj
Literature
MANDATORY LITERATURE
R. Inglehart, C. Welzel; Modernizacija, kulturna promjena i demokracija. Slijed ljudskog razvitka.; Zagreb: Politička kultura (2007), str. 238-262, 275-287
P.A. Samuelson, W. Nordhaus; Ekonomija. XVIII izdanje; Zagreb: MATE (2005), str. 555-598
M. Crkvenac; Ekonomska politika; Zagreb: Informator (1997), str. 3-40
P. Taylor-Gooby; New Risks, New Welfare; Oxford: Oxford University Press (2004), str. 1-28
G. Bonoli; Novi socijalni rizici i postindustrijska socijalna politika (prijevod).; , str
G. Bežovan; Civilno društvo i javna uprava kao dionici razvoja kombinirane socijalne politike u Hrvatskoj; Hrvatska javna uprava, 9 (2009), str. 355-391
R. Chaves, J.L. Monzon Campos; Socijalna ekonomija u Europskoj uniji; Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), str. 113-138
Learning outcomes
Objasniti ključne teorijske perspektive u socijalnom razvoju i socijalnoj politici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene stečenih znanja u praksi, vještina javne prezentacije
stečenih znanja u usmenom i pisanom obliku -
LEARNING CONTENT
1. Teorije društvenog razvoja
2. Teorije ekonomskog rasta i razvoja
3. Modeli kapitalizma i socijalna politika
4. Koncept socijalne kohezije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Prikazati i interpretirati najvažnije pokazatelje i indekse za mjerenje socijalnog razvoja i socijalne dobrobiti
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
1. Socijalna politika i upravljanje socijalnim rizicima,
mjerenje socijalne dobrobiti
2. Analiza socijalnih troškova i lokalni socijalni programi
3. Koncept socijalne kohezije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati ključne izazove socijalnog razvoja i socijalne politike u nekima od sljedećih područja: vrijednosne promjene i socijalni razvoj, nejednakosti u pristupu obrazovanju, spolna ravnopravnost, lokalni socijalni razvoj, stanovanje i socijalne inovacije, dobra vladavina i socijalni razvoj, socijalna ekonomija.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina analize informacija, sposobnost učenja, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje,
etičnost. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
7. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Kritički usporediti utjecaj pojedinih čimbenika ekonomske i socijalne politike na socijalni razvoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost kritičkog osvrta, precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Socijalne usluge
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Kreirati model održivog socijalnog razvoja za RH
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritičkog pristupa. -
LEARNING CONTENT
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
3. Stambena politika i socijalne inovacije
4. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
5. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
6. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
7. Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u
Hrvatskoj -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.