Suvremene teorije razvoja društva.
Temeljni pokazatelji gospodarskog, socijalnog i političkog razvoja.
Povezanost gospodarskog, socijalnog i političkog razvoja.
Definicija i različite teorije socijalnog razvoja.
Globalne razvojne agencije i koncepti socijalnog razvoja (Svjetska banka, UNDP, OECD, MOR, VE, EU).
Globalizacija, europeizacija i socijalna politika.
Indikatori socijalne kohezije.
Čimbenici i okviri suvremenih socijalnih reformi.
Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih politika.
Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u Hrvatskoj (mirovine, zdravstvo, zapošljavanje, socijalna skrb, obiteljska politika, stanovanje, civilno društvo).
Perspektive razvoja socijalne države u Hrvatskoj.
Socijalna politika i socijalni razvoj – seminar
Learning outcomes
Prepoznati i diskutirati vodeće teorije društvenog razvoja s pokazateljima ekonomskog i socijalnog razvoja.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, etičnost -
LEARNING CONTENT
1. Suvremene teorije razvoja društva.
2. Temeljni pokazatelji gospodarskog, socijalnog i
političkog razvoja.
3. Povezanost gospodarskog, socijalnog i političkog
razvoja.
4. Definicija i različite teorije socijalnog razvoja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu eseja, studentska
debata, samostalno čitanje literature.
Prepoznati i diskutirati okvire suvremenih socijalnih reformi s indikatorima socijalne kohezije.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
11. Vrednovati prioritete socijalnog razvoja od lokalne do
nacionalne razine.
14. Objasniti razlike među različitim sustavima socijalne sigurnosti,
prednosti i rizike povezane s tim pristupima, predložiti unapređenje
određenih postojećih uređenja te preuzeti odgovornost za
provođenje predloženih promjena. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Globalizacija, europeizacija i socijalna politika.
2. Indikatori socijalne kohezije.
3. Čimbenici i okviri suvremenih socijalnih reformi.
4. Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih
politika. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature.
Kritički analizirati ključne programe socijalne politike i socijalne izdatke.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine.
12. Vrednovati djelotvornost i kvalitetu socijalnih usluga. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina analize i obrade informacija, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, logičko
argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost
razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u Hrvatskoj
(mirovine, zdravstvo, zapošljavanje, socijalna skrb, obiteljska
politika, stanovanje, civilno društvo) -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, studentska
debata, samostalno čitanje literature.
Kritički analizirati koncepte socijalnih ulaganja i socijalnih inovacija
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9. Kritički analizirati prioritete socijalnih ulaganja te obilježja i
ishoda programa i mjera socijalne politike.
10. Usporediti primjenjivost socijalnih inovacija. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
precizne formulacije stavova, sposobnost stvaranja novih ideja,
vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih politika.
2. Socijalna ulaganja i socijalni razvoj
3. Socijalne inovacije i socijalni razvoj -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.
Primijeniti usvojena znanja u pripremi nacrta projektnog prijedloga u području socijalnog razvoja.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive
skupine.
6. Razviti prijedlog socijalnog projekata u području socijalnog
razvoja
13. Planirati provedbu inovativnih socijalnih projekta -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
stvaranja novih ideja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i
pisanog izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje
drugačijeg mišljenja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Perspektive razvoja socijalne države u Hrvatskoj.
2. Upravljanje i razvoj projekata. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.