Novo siromaštvo.
Pojam i tipologija linija siromaštva.
Funkcije i načini konstrukcije ekvivalentnih ljestvica.
Ekonomske nejednakosti i siromaštvo.
Empirijski pokazatelji siromaštva i nejednakosti u Hrvatskoj.
Strategije reduciranja nejednakosti i siromaštva.
Uloga pojedinih socijalnih sustava u borbi protiv siromaštva.
Utjecaj socijalnih transfera na redukciju siromaštva.
Paradigmatski pristupi socijalnoj isključenosti.
Operacionalizacija socijalne isključenosti.
Rezultati empirijskih istraživanja socijalne isključenosti.
Mjere protiv siromaštva i socijalne isključenosti: uloga socijalne politike.
Siromaštvo i socijalna isključenost
Siromaštvo i socijalna isključenost
Literature
MANDATORY LITERATURE
Z. Šućur; Siromaštvo: teorije, koncepti i pokazatelji; Zagreb: Pravni fakultet (2001), str. 31-39, 53-60, 67-82, 92-130
UNDP Hrvatska; Neumreženi: lica socijalne isključenosti; Zagreb: UNDP Hrvatska (2006), str. 43-144
Z. Šućur; Siromaštvo, višedimenzionalna deprivacija i socijalna isključenost u Hrvatskoj; Revija za sociologiju, 3-4 (2006), str. 131-147
O. Družić Ljubotina; Beskućništvo: pogled iz različitih perspektiva; Zagreb: Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom (2012), str. 15-63
H.-J. Andress; Empirical Poverty Research in Comparative Perspective; Aldershot: Ashgate (1998), str. Poglavlje: “Social exclusion” and “underclass” – two new concepts for the analysis of poverty
Learning outcomes
Objasniti čimbenike koji dovode do osiromašivanja i pojave novih oblika siromaštva i isključenosti
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene stečenih znanja u praksi, vještina javne prezentacije
stečenih znanja u usmenom i pisanom obliku -
LEARNING CONTENT
1. Koncepti i mjerenje siromaštva
2. Siromaštvo i ekonomske nejednakosti
3. Koncept materijalne deprivacije
4. Profil siromaštva i nejednakosti u RH
5. Beskućništvo
6. Dječje siromaštvo i siromaštvo mladih
7. Intergeneracijska transmisija siromaštva
8. Etiketiranje siromašnih i koncept potklase
9. Socijalna isključenost: pristupi i paradigme -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Demonstrirati važnost tema siromaštva i socijalne isključenosti na nacionalnoj i međunarodnoj razini
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
1. Siromaštvo i ekonomske nejednakosti
2. Beskućništvo
3. Dječje siromaštvo i siromaštvo mladih
4. Intergeneracijska transmisija siromaštva
5. Socijalna isključenost: pristupi i paradigme
6. Uloga EU u politici spram siromaštva i isključenosti
7. Socijalno uključivanje: iskustva RH u modelu otvorene
koordinacije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati posljedice specifičnih tipova i oblika siromaštva (dječje, urbano, ruralno siromaštvo, beskućništvo).
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina analize informacija, sposobnost učenja, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje,
etičnost. -
LEARNING CONTENT
1. Beskućništvo
2. Dječje siromaštvo
3. Siromaštvo mladih
4. Intergeneracijska transmisija siromaštva
5. Etiketiranje siromašnih i koncept potklase -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Kritički usporediti mehanizme i politike u borbi protiv siromaštva i socijalne isključenosti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost kritičkog osvrta, precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
1. Operacionalizacija i mjerenje socijalne isključenosti
2. Mehanizmi i politike sprječavanja i ublažavanja siromaštva
3. Socijalno uključivanje: iskustva RH u modelu otvorene
koordinacije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Kombinirati empirijske pokazatelje siromaštva i socijalne isključenosti prilikom izrade profila siromaštva i socijalne isključenosti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritičkog pristupa. -
LEARNING CONTENT
1. Koncepti i mjerenje siromaštva
2. Siromaštvo i ekonomske nejednakosti
3. Operacionalizacija i mjerenje socijalne isključenosti
4. Mehanizmi i politike sprječavanja i ublažavanja siromaštva
5. Koncept materijalne deprivacije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.