Cilj kolegija je upoznati studente s jezičnim registrom u području socijalne struke te ih osposobiti za samostalno korištenje stručne literature na njemačkom jeziku. U okviru kolegija studenti usvajaju i primjenjuju stručnu terminologiju u govoru i pismu te savladavaju specifičnosti njemačke gramatike i sintakse u socijalnoj struci. Kolegij se sastoji od četiri modula i nastavak je kolegija Njemački jezik socijalne struke I. U prvom modulu obrađuju se demografske promjene u društvo s posebnim naglaskom na demografskim obilježjima i procesima te trendovima u razvoju stanovništva, migracijama te obilježjima doseljeničkih zemalja. Slijedi tema socijalna politika u okviru koje se diskutira o ciljevima socijalnih država i sredstvima kojima se ti ciljevi postižu, kao i budućnosti socijalnih država u Europi. Zasebna tema je socijalna politika Europske unije te njezine specifičnosti. Marginalnim skupinama bavi se treći modul kolegija. U fokusu su nezaposleni, ljudi s posebnim potrebama, stari i siromašni te njihove specifične potrebe, kao I uzroci i posljedice tih stanja. Posljednji modul posvećen je pravnim temama. Obrađuju se osnove njemačkog socijalnog i maloljetničkog kaznenog prava, te razvoda braka prema švicarskom pravu. U svrhu ovladavanja vještinom čitanja i razumijevanja te upoznavanja specifičnosti pojedinih tekstnih vrsta studenti tijekom kolegija čitaju i analiziraju autentične tekstove na njemačkom jeziku poput zakonskih tekstova, stručnih i novinskih članaka, brošura itd.
Njemački jezik socijalne struke II
Njemački jezik socijalne struke II
Literature
MANDATORY LITERATURE
Snježana Husinec; Deutsch fuer Sozialarbeiter; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2011), str. 218
RECOMMENDED LITERATURE
Dreyer-Schmitt; Lehr- und Uebungsbuch der deutschen Grammatik; Verlag fuer deutsch, Ismaning (1996), str. 320
Learning outcomes
Objasniti osnovne demografske pojmove, pojmove socijalne politike, te pojmove vezane uz ranjive skupine (nezaposlene, stare, siromašne i osobe s posebnim potrebama) rabeći relevantnu stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Demografischer Wandel
– Bevölkerungsbewegungen
– Demografischer Wandel und Migration
2. Sozialpolitik
– Geschichte und Zukunft des Sozialstaates
– Die europäische Sozialpolitik
3. Menschen in Not
– Arbeitslose Menschen
– Arme Menschen
– Menschen mit Behinderung
– Ältere Menschen -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Razjasniti suvremene demografske trendove te trend razvoja socijalne države, njihove uzroke i posljedice, rabeći relevantnu stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Demografischer Wandel
– Bevölkerungsbewegungen
– Demografischer Wandel und Migration
2. Sozialpolitik
– Geschichte und Zukunft des Sozialstaates
– Die europäische Sozialpolitik -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Analizirati uzroke i posljedice nezaposlenosti, invalidnosti, siromaštva te poteškoće s kojima se susreću stariji ljudi, rabeći odgovarajuću stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih
ideja, upravljačke vještine i poduzetništvo -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Menschen in Not
– Arbeitslose Menschen
– Arme Menschen
– Menschen mit Behinderung
– Ältere Menschen -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Objasniti temeljne pojmove i institute socijalnog prava, maloljetničkog kaznenog prava te institut razvoda braka rabeći relevantnu stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
Soziale Arbeit und Recht
– Soziales Recht als soziales Leistungsrecht
– Scheidung
– Jugendstafrecht -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Usporediti institut razvoda braka te temeljne pojmove i institute socijalnog prava i maloljetničkog kaznenog pravu u švicarskom odnosno njemačkom i hrvatskom pravnom sustavu, rabeći odgovarajuću terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog
i razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Soziale Arbeit und Recht
– Soziales Recht als soziales Leistungsrecht
– Scheidung
– Jugendstafrecht -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka