Cilj kolegija je upoznati studente s jezičnim registrom u području socijalne struke te ih osposobiti za samostalno korištenje stručne literature na njemačkom jeziku. U okviru kolegija studenti usvajaju i primjenjuju stručnu terminologiju u govoru i pismu te savladavaju specifičnosti njemačke gramatike i sintakse u socijalnoj struci. Kolegij se sastoji od četiri modula. Prvi modul bavi se obrazovanjem socijalnih radnika u SR Njemačkoj, koje se zatim uspoređuje s obrazovanjem socijalnih radnika u Republici Hrvatskoj. Studenti u okviru ovog modula upoznaju i specifičnosti životopisa kao posebne tekstne vrste. U drugom modulu težište je na posebnostima općeg obrazovanog sustava SR Njemačke, a zatim i hrvatskog obrazovnog sustava. Nadalje se obrađuje sudjelovanje raznih skupina mladih ljudi u obrazovanju, jednakost u obrazovnom sustavu s obzirom na spol, porijeklo itd. U okviru zasebne teme diskutira se o ciljevima razvoja obrazovanja na globalnoj razini. Modul III bavi se specifičnostima demokratskih društava te političkim sistemima SR Njemačke i Republike Hrvatske, pri čemu je naglasak na usvajanju političko-pravnog nazivlja tog područja. Posljednji, četvrti modul, posvećen je ljudskim pravima. Na temelju najznačajnijih međunarodnih instrumenata za zaštitu ljudskih prava obrađuju se ljudska prava i slobode, socijalna prava i prava djece.
Njemački jezik socijalne struke I
Njemački jezik socijalne struke I
Literature
MANDATORY LITERATURE
Snježana Husinec; Deutsch fuer Sozialarbeiter; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2011)
RECOMMENDED LITERATURE
Dreyer-Schmitt; Lehr- und Uebungsbuch der deutschen Grammatik; Verlag fuer deutsch, Ismaning (1996)
Learning outcomes
Objasniti osnovne pojmove i načela vezana uz obrazovne sustave SR Njemačke i Republike Hrvatske, te obrazovanje socijalnih radnika i njihove osobne i profesionalne vrijednosti, rabeći relevantnu stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu. (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sozialarbeiter – Ausbildung und Berufsbild
– Traumberuf Sozialarbeiter
– Ausbildung zum Sozialarbeiter / Sozialpädagogen in
Deutschland
– Lebenslauf
2. Bildung und Gesellschaft
– Das Bildungssystem in Deutschland
– Bildung und Gleichberechtigung
– Bildung für die Zukunft -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Objasniti načela modernih demokratskih društava, te opisati političke sustave SR Njemačke i Republike Hrvatske rabeći relevantnu stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Die moderne Demokratie
– Was ist Demokratie?
– Die Strukturprinzipien der Republik Kraotien
– Das politische System Deutschlands -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Usporediti obrazovne sustave, te politička uređenja SR Njemačke i Republike Hrvatske, rabeći odgovarajuću stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih
ideja, upravljačke vještine i poduzetništvo -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sozialarbeiter – Ausbildung und Berufsbild
– Traumberuf Sozialarbeiter
– Ausbildung zum Sozialarbeiter / Sozialpädagogen in
Deutschland
– Lebenslauf
2. Bildung und Gesellschaft
– Das Bildungssystem in Deutschland
– Bildung und Gleichberechtigung
– Bildung für die Zukunft
3. Die moderne Demokratie
– Was ist Demokratie?
– Die Strukturprinzipien der Republik Kraotien
– Das politische System Deutschlands -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Opisati temeljne pravne instrumente zaštite ljudskih prava te pojmove iz područja zaštite ljudskih prava odraslih i djece rabeći relevantnu stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
1. Menschenrechte
– Die europäische Menschenrechtskonvention
– Sozialrechte sind Menschenrechte
– Kindrrechte sind Menschenrechte -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Diskutirati na njemačkom jeziku o informiranosti o dječjim pravima i stupnju njihove zaštite u Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog
i razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kinderrechte sind Menschenrechte -
TEACHING METHODS
izrada i provedba ankete, vođena diskusija, izrada pisanog rada,
studentska debata