Pojam, razvoj, vrste i tokovi migracija, utjecaj globalizacije na migracijske tokove. Uređenje pravnog položaja stranaca na međunarodnoj razini. Pravni položaj stranaca u Europskoj uniji, politike integracije. Nezakonite i prisilne migracije u Europskoj uniji. Migracije u Republici Hrvatskoj, migracijska politika i pravni položaj stranaca. Ulazak, boravak i kretanje stranaca u Republiku Hrvatsku, zapošljavanje i integracija stranaca. Standardi međunarodne zaštite tražitelja azila i izbjeglica, djelovanje UNHCR-a. Zajednički europski sustav azila. Sustav azila u Republici Hrvatskoj.
Migracije, azil i stranci
Literature
MANDATORY LITERATURE
Lalić Novak, G.; Azil: pravni i institucionalni aspekti; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2016), str. 37-72, 103-127, 178-198
Prezentacije s predavanja (web); , str
Staničić, Frane; Policijsko upravno pravo; Narodne novine (2015), str. 128-138., 142-145., 146-185.122-126
Learning outcomes
Razlikovati vrste migracija
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam, razvoj, vrste i tokovi migracija
2. Migracijske politike – međunarodna, europska i domaća
razina
3. Status stranaca u RH, putne isprave stranaca, rad stranaca
u RH
4. Nezakonite migracije u RH -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Prikazati značaj migracijskih politika za javnu upravu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam, razvoj, vrste i tokovi migracija
2. Migracijske politike – međunarodna, europska i domaća
razina
3. Integracija u društvo
4. Suzbijanje diskriminacije migranata -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Analizirati ustroj i ulogu granične policije u zaštiti državne granice
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Državna granica, nadzor državne granice, granična
policija
2. Status stranaca u RH, putne isprave stranaca, rad
stranaca u RH
3. Nezakonite migracije u RH
4. Ulazak, izlazak i boravak stranaca u RH -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Prosuditi utjecaj zajedničkog europskog sustava azila na zaštitu izbjeglica
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Standardi međunarodne zaštite tražitelja azila i
izbjeglica
2. Zajednički europski sustav azila
3. Utjecaj EU na sustave azila država članica i
kandidatkinja
4. Sustav azila u RH -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Odrediti statusna prava stranaca ovisno o njihovoj kategoriji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Državna granica, nadzor državne granice, granična
policija
2. Status stranaca u RH, putne isprave stranaca, rad
stranaca u RH
3. Nezakonite migracije u RH
4. Ulazak, izlazak i boravak stranaca u RH -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Procijeniti adekvatnost sustava pružanja međunarodne zaštite
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Standardi međunarodne zaštite tražitelja azila i
izbjeglica
2. Zajednički europski sustav azila
3. Utjecaj EU na sustave azila država članica i
kandidatkinja
4. Sustav azila u RH -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Vrednovati uspješnost integracije migranata u društvo te suzbijanja njihove diskriminacije
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sustav azila u RH
2. Integracija u društvo
3. Suzbijanje diskriminacije migranata -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Predložiti promjene u planiranju migracijske politike, uređenja statusnih prava stranaca te sustava azila u Republici Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Primijeniti međunarodne i europske izvore prava na
nacionalni sustav javne uprave.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam, razvoj, vrste i tokovi migracija
2. Migracijske politike – međunarodna, europska i
domaća razina
3. Državna granica, nadzor državne granice, granična
policija
4. Status stranaca u RH, putne isprave stranaca, rad
stranaca u RH
5. Nezakonite migracije u RH
6. Ulazak, izlazak i boravak stranaca u RH
7. Standardi međunarodne zaštite tražitelja azila i
izbjeglica
8. Zajednički europski sustav azila
9. Utjecaj EU na sustave azila država članica i
kandidatkinja
10. Sustav azila u RH
11. Integracija u društvo
12. Suzbijanje diskriminacije migranata -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija