Pojam međunarodnih odnosa i vanjske politike. Uloga vanjske politike i diplomacije u međunarodnim odnosima. Tendencija razvoja međunarodnih odnosa i diplomacije. Smjernice hrvatske vanjske politike. Promjene međunarodnih odnosa nakon hladnog rata. Utjecaj globalizacije na međunarodne odnose: porast međuovisnosti. Smanjenje šanse globalnih, a povećanje broja lokalnih sukoba. Uloga UN-a, posebno Vijeća sigurnosti. Od bipolarnosti do unipolarnosti ili multipolarnosti. SAD kao jedina preostala supersila. Širenje i jačanje regionalnog povezivanja, posebno EU. Ciljevi razvoja tisućljeća i problemi zemalja u razvoju. Izazov terorizma, njegovi korijeni i pretpostavke učinkovite borbe protiv njega. Hrvatska i njeno međunarodno okruženje. Preobrazba državne suverenosti. Evolucija poimanja državne suverenosti. Porast međunarodne zaštite ljudskih prava. Iskustva kaznenog sudovanja i humanitarne intervencije. Hrvatska vanjska politika. Odnosi sa susjedima. Hrvatska i EU. Hrvatska i NATO. Suvremena dipolmacija. Oblikovanje vanjskopolitičkih ciljeva i uloga diplomacije. Razvoj metoda i tehnika. Bilateralna i multilateralna diplomacija. Umijeće pregovaranja. Selekcija i obrazovanje diplomata. Diplomacija i etika.
Međunarodni odnosi, vanjska politika i diplomacija
Learning outcomes
Objasniti pojam i osnovne koncepte međunarodnog prava, međunarodnih odnosa i vanjske politike, te ulogu vanjske politike i diplomacije u međunarodnim odnosima u njihovoj razvojnoj dimenziji.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne uprave te
organizacijske oblike za njihovo obavljanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam međunarodnih odnosa i vanjske politike
2. Uloga vanjske politike i diplomacije u međunarodnim odnosima
3. Tendencija razvoja međunarodnih odnosa i diplomacije
5. Promjene međunarodnih odnosa nakon hladnog rata
6. Utjecaj globalizacije na međunarodne odnose: porast
međuovisnosti
9. Od bipolarnosti do unipolarnosti ili multipolarnosti
23. Suvremena diplomacija
24. Oblikovanje vanjskopolitičkih ciljeva i uloga diplomacije
25. Razvoj metoda i tehnika
26. Bilateralna i multilateralna diplomacija
27. Umijeće pregovaranja -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Analizirati ulogu međunarodnih organizacija, osobito Ujedinjenih naroda, u razvoju i usmjeravanju razvoja međunarodnih odnosa u suvremenim okolnostima.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i policy
proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja društvenih
problema. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
3. Tendencija razvoja međunarodnih odnosa i diplomacije
5. Promjene međunarodnih odnosa nakon hladnog rata
6. Utjecaj globalizacije na međunarodne odnose: porast
međuovisnosti
7. Smanjenje šanse globalnih, a povećanje broja lokalnih sukoba
8. Uloga UN-a, posebno Vijeća sigurnosti
9. Od bipolarnosti do unipolarnosti ili multipolarnosti
10. SAD kao jedina preostala supersila
12. Ciljevi razvoja tisućljeća i problemi zemalja u razvoju
13. Izazov terorizma, njegovi korijeni i pretpostavke učinkovite borbe
protiv njega
17. Porast međunarodne zaštite ljudskih prava
18. Iskustva kaznenog sudovanja i humanitarne intervencije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Usporediti značajke regionalnog povezivanja država na primjerima Europske unije i NATO saveza i analizirati modalitete oblikovanja vanjske politike i diplomacije.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i policy
proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja društvenih
problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne uprave te
organizacijske oblike za njihovo obavljanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
11. Širenje i jačanje regionalnog povezivanja, posebno EU
14. Hrvatska i njezino međunarodno okruženje
15. Preobrazba države suverenosti
16. Evolucija poimanja državne suverenosti
17. Porast međunarodne zaštite ljudskih prava
19. Hrvatska vanjska politika
20. Odnosi sa susjedima
21. Hrvatska i EU
22. Hrvatska i NATO
23. Suvremena diplomacija
24. Oblikovanje vanjskopolitičkih ciljeva i uloga diplomacije
26. Bilateralna i multilateralna diplomacija -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Vrednovati položaj Republike Hrvatske u međunarodnom okruženju i značajke vanjske politike Republike Hrvatske u odnosima s državama i drugim subjektima međunarodnog prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i policy
proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja društvenih
problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne uprave te
organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i organizacijski razvoj u
javnoj upravi.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
4. Smjernice hrvatske vanjske politike
11. Širenje i jačanje regionalnog povezivanja, posebno EU
14. Hrvatska i njezino međunarodno okruženje
15. Preobrazba državne suverenosti
16. Evolucija poimanja državne suverenosti
17. Porast međunarodne zaštite ljudskih prava
18. Iskustva kaznenog sudovanja i humanitarne intervencije
19. Hrvatska vanjska politika
20. Odnosi sa susjedima
21. Hrvatska i EU
22. Hrvatska i NATO
24. Oblikovanje vanjskopolitičkih ciljeva i uloga diplomacije -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Kreirati smjernice vanjske politike Republike Hrvatske s obzirom na njezine vanjskopolitičke ciljeve i promjene u metodologiji suvremene diplomacije.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Organizirati složene stručne upravne poslove u javnom i privatnom
sektoru.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog okvira koji
uređuje hrvatsku javnu upravu.
19. Koristiti se informacijskim tehnologijama i samostalno i/ili u timu
prezentirati planove i projekte.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s društvenom
okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
3. Tendencija razvoja međunarodnih odnosa i diplomacije
4. Smjernice hrvatske vanjske politike
14. Hrvatska i njezino međunarodno okruženje
19. Hrvatska vanjska politika
20. Odnosi sa susjedima
21. Hrvatska i EU
22. Hrvatska i NATO
23. Suvremena diplomacija
24. Oblikovanje vanjskopolitičkih ciljeva i uloga diplomacije
25. Razvoj metoda i tehnika
26. Bilateralna i multilateralna diplomacija
27. Umijeće pregovaranja
28. Selekcija i obrazovanje diplomata
29. Diplomacija i etika -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.