Osnovni cilj predmeta je stjecanje znanja o osnovnim teorijskim i metateorijskim konceptima ljudskih prava. Predmet će studentima u prvom redu pružiti spoznaje o pitanjima opravdanja, sadržaja i sukoba ljudskih prava (tzv. pitanjima unutar teorije ljudskih prava) te o strukturi i metodi teorije ljudskih prava (tzv. pitanjima o teoriji ljudskih prava). U tom pogledu sa filozofskog stanovišta razmatrat će se sljedeća pitanja: “Zašto ljudi imaju ljudska prava i koja ljudska prava oni imaju?”, “Što znači da osoba ima ljudsko pravo?”, “Je li dopušteno i opravdano ograničavanje ljudskih prava?”,, “Koju funkciju i mjesto imaju ljudska prava u teoriji?”, “Na koji način teorija dolazi do spoznaje o ljudskim pravima?”. Stečena znanja će sudentima poslužiti kao jedinstveni alat za samostalno prepoznavanje i kritičko objašnjavanje složenih pravnih problema vezenih uz ljudska prava.
Ljudska prava u teoriji prava
Learning outcomes
Kritički vrednovati teorijske argumente za opravdanje ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Teorijski okvir za analizu i razumijevanje ljudskih prava
2. Opravdanja ljudskih prava s obzirom na pitanje zašto ljudi imaju
ljudska prava?
3. Problem realizacije ljudskih prava i kako se on odražava na pitanje
opravdanja ljudskih prava
4. Koja su prava ljudska prava (drugo pitanje opravdanja)? -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Analizirati sadržaj pojedinih ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Teorijski okvir za analizu i razumijevanje ljudskih prava
2. Hohfeldov teorijski model analize subjektivnih pravnih položaja i
njegova primjena na analizu sadržaja pojedinih ljudskih prava -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Objasniti načine rješavanja sukoba ljudskih prava s drugim ljudskim pravima i političkim ciljevima.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sukobi ljudskih prava s drugim ljudskim pravima i političkim
ciljevima -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Usporediti teorije o ljudskim pravima prema njihovim strukturama i metodama spoznaje
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Struktura teorija o ljudskim pravima.
2. Metodološki pristupi spoznavanju ljudskih prava. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Kritički vrednovati pravno rasuđivanje o ljudskim pravima u kontekstu teorija o ljudskim pravima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Teorijski okvir za analizu i razumijevanje ljudskih prava.
2. Zašto ljudi imaju ljudska prava? (prvo pitanje opravdanja).
3. Ostvarenje ljudskih prava (odnos primjene i opravdanja).
4. Koja prava spadaju u kategoriju ljudskih prava? (drugo pitanje
opravdanja).
5. Analiza sadržaja ljudskih prava.
6. Sukobi ljudskih prava s drugim ljudskim pravima i političkim
ciljevima. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Primijeniti analitičke kategorije za razumijevanje ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Teorijski okvir za analizu i razumijevanje ljudskih prava.
2. Zašto ljudi imaju ljudska prava? (prvo pitanje opravdanja).
3. Ostvarenje ljudskih prava (odnos primjene i opravdanja).
4. Koja prava spadaju u kategoriju ljudskih prava? (drugo pitanje
opravdanja).
5. Analiza sadržaja ljudskih prava.
6. Sukobi ljudskih prava s drugim ljudskim pravima i političkim
ciljevima. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.