Razmatraju se razlozi ponovnog porasta masovnih zločina (genocid, zločini protiv humanosti, ratni zločini, etničko čišćenje) u svijetu, te načini njihovog učinkovitijeg sprečavanja. Posebno se analizira uloga mehanizama za rano upozoravanje i rano poduzimanje preventivnih mjera te načina da se oni unaprijede. Kršenja ljudskih prava, posebice strukturna diskriminacija pojedinih društvenih skupina, rani su znak porasta rizika od mogućih masovnih zločina. Njihovo rano sprečavanje stoga bitno smanjuje rizike. Kroz analizu međunarodnog humanitarnog prava i ljudskih prava, kao i koncepta “odgovornosti za zaštitu” (Responsibility to Protect), identificiraju se pravne, ali i moralne i političke preventivne obveze pojedinih nacionalnih, regionalnih i globalnih aktera. Predmet uključuje i upoznavanje s aktualnim istraživanjima čije je cilj unapređenje strukturne i operativne mjere prevencije.
Ljudska prava i sprečavanje masovnih zločina
Literature
MANDATORY LITERATURE
Framework of Analysis for Atrocity Crimes: A tool for Prevention; United Nations (2014), str. 1-33
- Bellamy; R2P in theory and practice; u: A. Bellamy, T. Dunn (ur.), The Oxford handbook of the Responsibility to Protect, Oxford University Press (2016), str. 3-16
UN General Assembly: Report of the Secretary-General (A/63/677); Implementing the responsibility to protect; (2009), str. 1-33
UN General Assembly: Report of the Secretary-General (A/64/864); Early warning, assessment and the responsibility to protect; (2010), str. 1-8
UN General Assembly, Security Council: Report of the Secretary-General (A/67/929-S/2013/399); Responsibility to protect: State responsibility and prevention; (2013), str. 1-17
UN General Assembly, Security Council: Report of the Secretary-General (A/70/999-S/2016/620); Mobilizing collective action: the next decade of the responsibility to protect; (2016), str. 1-16
a) UN Secretary General’s Human Rights up Front Action Plan: A summary for staff b) Connecting the dots: Adding an atrocity prevention lens to the Universal Periodic Review, advocacy paper (2017, 1-6 str.) c) Atrocity Prevention Project research materials: Response framework, Summary and update of the project, Inter Office arrangement on cooperation on the project, Methodological guidelines for the study authors (1-7 str); https://undg.org/human-rights/undg-guidance-note-on-human-rights/annex-b-human-rights-up-front-support-mechanisms/ (2017)
Global Centre for Responsibility to Protect Country situation specific readings: Burundi, Central African Republic, Cote d’Ivoire, Guinea, Kenya, Myanmar, South Sudan, Syria.; http://www.globalr2p.org
Cecilia Jacob, Martin Mennecke (ur.); Implementing the Responsibility to Protect: A Future Agenda; Routledge (2020)
RECOMMENDED LITERATURE
A. Bellamy and T. Dunne (ur.),; The Oxford handbook of the Responsibility to Protect, 2016.,; Oxford University Press (2016)
Learning outcomes
Procijeniti stupanj rizika od masovnih zločina u pojedinim društvima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka
(npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Činitelji rizika i indikatori za masovne zločine
2. Primjena činitelja i analiza slučaja -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Procijeniti važnost preventivnih mjera u sprečavanju masovnih zločina
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka
(npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Činitelji rizika i indikatori za masovne zločine
2. Primjena činitelja i analiza slučaja
3. Odgovornosti zaštiti (R2P) i međunarodno pravo
4. Jačanje preventivnih činitelja -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Vrednovati praktične učinke pravnih i ostalih mjera koje se poduzimaju u pojedinim društvima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Činitelji rizika i indikatori za masovne zločine
2. Primjena činitelja i analiza slučaja
3. Odgovornosti zaštiti (R2P) i međunarodno pravo
4. Jačanje preventivnih činitelja -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Objasniti dodatne pravne i ostale korisne mjere za sprečavanje masovnih zločina
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / Stvaranje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Činitelji rizika i indikatori za masovne zločine
2. Primjena činitelja i analiza slučaja
3. Odgovornost zaštiti (R2P) i međunarodno pravo
4. Jačanje preventivnih činitelja -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Primijeniti analitičke kategorije za razumijevanje ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom
stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog
izražavanja.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
1. Činitelji rizika i indikatori za masovne zločine
2. Primjena činitelja i analiza slučaja
3. Odgovornost zaštiti (R2P) i međunarodno pravo
4. Jačanje preventivnih činitelja -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Kritički usporediti teorijske argumente o prirodi i sadržaju pojma „odgovornosti zaštiti“ (R2P)
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost primjene znanja u praksi, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Odgovornost zaštiti (R2P) i međunarodno pravo -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.