Predmet kriminologije i njezin odnos sa socijalnom patologijom; Tamna brojka kažnjivih ponašanja; Pojam, pojavni oblici i rasprostranjenost te pravni okvir delikata; Kriminološko i kaznenopravno značenje povrata (recidivizma) i socijalni rad; Pregled kriminoloških teorija o uzrocima kažnjivih ponašanja (osnove etiologije);
Uvod u socijalnu patologiju; Predmet socijalne patologije.
Kriminologija s osnovama kaznenog prava – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
Davor Derenčinović, Anna-Maria Getoš; Uvod u kriminologiju; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2008), str. 278
RECOMMENDED LITERATURE
Željko Horvatić; Osnove kriminologije; Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske (1998), str. 210
Learning outcomes
Interpretirati temeljne institute kaznenog prava i kriminologije
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, sposobnost izrade seminarskog rada i
prezentacija, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Predmet kriminologije i njezin odnos sa socijalnom
patologijom
2. Tamna brojka kažnjivih ponašanja
3. Pojam, pojavni oblici i rasprostranjenost te pravni okvir
delikata
4. Kriminološko i kaznenopravno značenje povrata
(recidivizma) i socijalni rad
5. Pregled kriminoloških teorija o uzrocima kažnjivih ponašanja
(osnove etiologije); -
TEACHING METHODS
Proučavanje, analiza i usporedba legislative i presuda, samostalno
čitanje, istraživanje i izučavanje literature.
Analizirati tamnu brojku kažnjivih ponašanja
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, uspješnost argumentiranja teza,
sposobnost primjene propisa na hipotetičke i stvarne slučajeve iz
sudske prakse, razrada vlastitih ideja putem prezentacija, sposobnost
izrade seminarskog rada i prezentacija, sposobnost analize,
sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Tamna brojka kažnjivih ponašanja
2. Pojam, pojavni oblici i rasprostranjenost te pravni okvir
delikata
3. Kriminološko i kaznenopravno značenje povrata
(recidivizma) i socijalni rad
4. Pregled kriminoloških teorija o uzrocima kažnjivih
ponašanja (osnove etiologije); -
TEACHING METHODS
Proučavanje, analiza i usporedba legislative i presuda, samostalno
čitanje, istraživanje i izučavanje literature.
Usporediti hrvatski kaznenopravni sustav s kaznenopravnim sustavima drugih država
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost analize zakonskih tekstova, sposobnost timskog rada,
sposobnost primjene propisa na hipotetičke i stvarne slučajeve iz
sudske prakse, razrada vlastitih ideja putem prezentacija, sposobnost
izrade seminarskog rada i prezentacija, sposobnost analize,
sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Tamna brojka kažnjivih ponašanja
2. Pojam, pojavni oblici i rasprostranjenost te pravni okvir
delikata
3. Kriminološko i kaznenopravno značenje povrata
(recidivizma) i socijalni rad
4. Pregled kriminoloških teorija o uzrocima kažnjivih
ponašanja (osnove etiologije); -
TEACHING METHODS
Proučavanje, analiza i usporedba legislative i presuda, samostalno
čitanje, istraživanje i izučavanje literature.
Napraviti kvalifikacije kaznenih djela iz činjeničnog supstrata društvenih događaja i zaključke o pravnim propisima i kaznenopravnom uređenju.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih radnika
(13) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza/stvaranje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, sposobnost prenijeti znanje na druga
područja i probleme, sposobnost analiziranja legislative i sudske
praske, sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost
stvaranja novih ideja i razrade kritičkih stavova, sposobnost
prepoznavanja i kvalificiranja kaznenih djela, sposobnost rješavanja
kaznenopravnih predmeta. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Tamna brojka kažnjivih ponašanja
2. Pojam, pojavni oblici i rasprostranjenost te pravni okvir
delikata
3. Kriminološko i kaznenopravno značenje povrata
(recidivizma) i socijalni rad
4. Pregled kriminoloških teorija o uzrocima kažnjivih
ponašanja (osnove etiologije); -
TEACHING METHODS
Proučavanje, analiza i usporedba legislative i presuda, samostalno
čitanje, istraživanje i izučavanje literature.