Komparativna metoda u društvenim znanostima. Temeljni modeli javne uprave. Suvremene upravne doktrine i globalna konvergencija upravnih sustava. Europska unija, harmonizacija europskih upravnih sustava i europski upravni standardi. Javna uprava i politički sustav. Demokratski/nedemokratski tip političkog sustava i javna uprava. Varijante demokratskih političkih sustava i položaj javne uprave. Formalni i stvarni odnos vlasti i uprave. Ovlasti predstavničkog tijela i šefa države prema upravi. Vlada: sastav, položaj u sustavu, odgovornosti i ovlasti, centar vlade. Struktura državne uprave u vodećim anglosaksonskim i zapadnoeuropskim zemljama. Načela organizacije upravnih tijela i raspodjele poslova. Načini i instrumenti koordinacije državne uprave, nadzor uprave od strane predstavničkih, izvršnih i sudskih tijela. Lokalna samouprava: Europska povelja o lokalnoj samoupravi. Reforme lokalne samouprave i politička decentralizacija europskih upravnih sustava. Upravljanje velikim gradovima. Lokalizacija i globalizacija. Upravno osoblje. Službeničko zakonodavstvo i službenički sustavi u zapadnoeuropskim i tranzicijskim zemljama. Primjena europskih standarda u službeničkim sustavima tranzicijskih zemalja. Upravne reforme: Klasifikacija upravnih reformi. Upravne reforme u anglosaksonskim, zapadnoeuropskim i tranzicijskim zemljama. Menadžerske, modernizacijske, weberijanske i neo-weberijanske reforme.
Komparativna javna uprava
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić, Ivan, Gordana Marčetić, Goranka Lalić Novak (ur),; Komparativna javna uprava – nastavni materijali; https://www.pravo.unizg.hr/UZ/predmet/kju_c (2015), str. 1-190
Prezentacije s predavanja
Learning outcomes
Objasniti temeljne značajke političko-upravnih sustava zapadnoeuropskih i anglosaksonskih zemalja.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Javna uprava u Njemačkoj
2. Javna uprava u Francuskoj
3. Javna uprava u Velikoj Britaniji -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Analizirati karakteristike službeničkih sustava u različitim zemljama.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Komparativni službenički sustavi
2. Javna uprava u Francuskoj
3. Javna uprava u Njemačkoj
4. Javna uprava u Velikoj Britaniji -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Usporediti politička, institucionalna i organizacijska rješenja iz komparativnih upravnih sustava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Komparativna metoda u proučavanju javne
uprave
2. Modeli javne uprave, globalizacija i
harmonizacija
3. Javna uprava u Francuskoj
4. Javna uprava u Njemačkoj
5. Javna uprava u Velikoj Britaniji -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Procijeniti stanje u komparativnim upravnim sustavima sagledavajući razvoj javne uprave na globalnoj razini.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Modeli javne uprave, globalizacija i
harmonizacija -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Predložiti primjerene komparativne metode u istraživanju javne uprave.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza.
-
SKILLS
Sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Komparativna metoda u proučavanju javne
uprave
2. Modeli javne uprave, globalizacija i
harmonizacija -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Predložiti određena rješenja za hrvatski upravni sustav po uzoru na komparativne modele.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza.
-
SKILLS
Sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Komparativna metoda u proučavanju javne
uprave
2. Modeli javne uprave, globalizacija i
harmonizacija
3. Javna uprava u Francuskoj
4. Javna uprava u Njemačkoj
5. Javna uprava u Velikoj Britaniji -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.