Financijsko pravo/financijska znanost. Javni prihodi. Javni zajmovi. Financijsko izravnanje. Javni rashodi. Djelovanje fiskalnih instrumenata. Osnove javnog financijskog prava EU. Hrvatski fiskalni sustav. Neposredni porezi. Posredni porezi. Carinski sustav. Porezni postupak. Porezna uprava. Porezno savjetništvo. Doprinosi. Pristojbe. Javni dug. Javni izdaci.
Financijsko pravo i financijska znanost
Financijsko pravo i financijska znanost
Literature
MANDATORY LITERATURE
B. JELČIĆ – O. LONČARIĆ-HORVAT – J. ŠIMOVIĆ – H. ARBUTINA – N.MIJATOVIĆ; Financijsko pravo i financijska znanost; Narodne novine (2008)
Hrvoje Arbutina, Tereza Rogić Lugarić, Sonja Cindori, Jasna Bogovac, Irena Klemenčić; Javnofinancijski sustav Republike Hrvatske; Narodne novine (2022), str. 1-417
Learning outcomes
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Osnovni pojmovi javnofinancijskog prava
2. Osnovna načela javnofinancijskog prava
3. Temeljna podjela – javni prihodi vs javni rashodi -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim znanstvenim disciplinama.
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Znanost prava javnih financija i njezin predmet
2. Istraživanja i javnofinancijsko pravo
3. Pravna kultura kao specifikum u znanosti prava javnih financija. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
17. Izraditi pravni akt primjenom relevantnih pravnih propisa. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Izravni porezi (dohodak, dobit) – obuhvat porezne obveze
2. Porez na dohodak – porezni obveznik, porezna osnovica, porezna stopa
3. Porez na dobit – porezni obveznik, porezna osnovica, porezna stopa
4. Lokalni porezi – porezni obveznik, porezna osnovica, porezna stopa
5. Aspekt provedbe – postupovno-pravni aspekt (Opći porezni zakon kao sistemski propis) -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
17. Izraditi pravni akt primjenom relevantnih pravnih propisa. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost stvaranja novih ideja.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Porez na dodanu vrijednost i posebni porezi – općenito, obuvat porezne obveze
2. Porezni obveznik, porezna osnovica
3. Porezne stope u sustavu PDV
4. Posebni porezi na promet – trošarine – specifičnosti, odnos prema PDV
5. Postupovni aspekt PDV – kontekst EU -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
17. Izraditi pravni akt primjenom relevantnih pravnih propisa. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Financiranje decentraliziranih razina vlasti – županije, općine, gradovi – općenito, sustavi, načela
2. Županijski porezi
3. Porezi kao prihodi općina i gradova
4. Specifičnosti decentraliziranih poreza – RH kao unitarno uređena država
5. Kritički pristup – (preko)brojnost decentraliziranih jedinica vs zadovoljavanje potreba lokalnog stanovništva
6. Javnofinancijski položaj Grada Zagreba vs javnofinancijska pozicija drugih dijelova RH -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava.
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Proračun – definicije
2. Proračunsko pravo kao zasebna pravna disciplina u sklopu javnofinancijskog prava
3. Javni rashodi kao zasebna društvena problematika – pitanje trošenja javnih sredstava
4. Proračun RH – analiza proračuna i analiza propisa koji reguliraju proračunsko pravo u RH
5. Proračun EU
6. Proračun RH i proračun EU -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / Stvaranje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost stvaranja novih ideja, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Javni zajam – pojam, načela, etika javnog duga (u kontekstu pravednosti opterećenja sljedećih generacija)
2. Normativno reguliranje javnog zajma – pravni aspekt javnog zajma
3. Unutrašnji vs vanjski javni zajam
4. Nadzor nad javnim zaduživanjem – čimbenici nadzora -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu.