Studenti će naučiti važnost sagledavanja i primjene etičkih principa u provođenju prakse socijalnog rada kao i odnos etike socijalnog rada i drugih disciplina. Poseban naglasak biti će stavljen na ulogu i važnost profesionalnih etika za razvoj profesija te na pojedina područja koja trajno izazivaju etičke dileme u radu stručnjaka te na mogućnosti njihovog rješavanja.
Sadržaj predmeta
– Terminološka određenja: što je etika i što etika nije
– Etika i vrijednosti
– Etička dilema
– Postavljanje etičkih standarda
– Teorijski pristupi etici i etički pravci
– Opća i profesionalna etika
– Elementi etičkog kodeksa
– Specifičnosti etike socijalnog rada
– Etičko odlučivanje u socijalnom radu.
Etika socijalnog rada
Literature
MANDATORY LITERATURE
Međunarodna federacija socijalnih radnika (prevela D. Ajduković); Etička načela i standardi socijalnog rada; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada 8 (2) (2001), str. 227-234
Brajša Žganec, A. i Žganec, N; Neka etička pitanja u istraživanjima s djecom smještenom u ustanove socijalne skrbi; Dijete i društvo 5 (1) (2003), str
Čehok, I. i Koprek, I.; Etika – Priručnik jedne discipline; Školska knjiga (1996), str
Žganec, N.; Etika pomažućih profesija – primjer socijalnog rada; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 6 (1) (1999), str. 17-27
RECOMMENDED LITERATURE
Žižak, A. i Koller-Trbović, N.; Sudjelovanje djeteta u procesu procjene potreba I planiranja intervencija; Dijete i društvo, 5 (1) (2003), str. 119 – 136
Abramson, M.; Toward a More Holistic Understanding of Ethics in Social Work; Social Work in Health Care, 23 (2) (1996), str. 1-14
Banks, S.; Professional Ethics in Social Work – What Future; British Journal of Social Work, 28 (2) (1988), str. 213-231
Banks, S.; Codes of Ethics and Ethical Conduct – A View from the Caring Professions; Public Money Management, 18 (1) (1988), str. 27-30
Reamer, F.G.; The Evolution of Social Work Ethics; Social Work 43 (6) (1998), str. 488-500
Learning outcomes
Definirati glavne dijelove i područja etike profesije socijalnog rada
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Pamćenje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih ideja
-
LEARNING CONTENT
Određenje etike kao discipline
Etika i vrijednosti, etička dilema, etički standardi
Teorijski pristupi u etici, etički pravci -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature
Objasniti ključna područja rada koja trajno izazivaju različite etičke dileme
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih ideja
-
LEARNING CONTENT
Vrijednosti u socijalnom radu
Etička pitanja i etičke dileme
Obilježja i specifičnosti etike socijalnog rada -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature
Diskutirati mogućnosti primjene etičkog kodeksa i standard profesionalne etike
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih ideja
-
LEARNING CONTENT
Nacionalni etički kodeksi, Etika profesija srodnih socijalnom radu
Profesionalna, poslovna i osobna etika -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature
Odabrati primjerene modele rješavanja etičkih dilema
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih
ideja, sposobnost primjene znanja u praksi -
LEARNING CONTENT
Modeli rješavanja etičkih dilema
Etika u istarživanju -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature
Kritički usporediti dobre i loše strane profesionalnih etičkih kodeksa socijalnih radnika kao i mogućnosti njihovog unapređivanja
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja novih ideja
-
LEARNING CONTENT
Izrada profesionalnih etičkih standard i kodeksa
Evaluacija i monitoring etičkog postupanja -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature