Temeljna pojmovna pitanja. Etika javnih službenika s obzirom na temeljne koncepte javne uprave. Utjecaj globalnih fenomena i suvremenih upravnih doktrina na etiku javne uprave. Uloge službenika u odnosu prema građanima – od službenika kao nositelja vlasti i beneficije do profesionalnog javnog službenika. Patronaža, spoils system – merit system. Etika rukovodećih službenika i dužnosnika; sukob interesa, patronaža, nepotizam; odgovornost za neetična postupanja. Korupcija kao globalni fenomen; antikorupcijske strategije i mjere. Strategija suzbijanja korupcije i mjere za sprječavanje korupcije u RH. Normativna regulacija u RH: službeničko zakonodavstvo, kolektivni ugovori, Zakon o sprječavanju sukoba interesa, Zakon o pravu na pristup informacijama; Nadzorna i kaznena tijela u RH. Etički kodeksi i kodeksi ponašanja kao instrumenti promicanje etike i profesionalizma u javnoj upravi. Organizacijske mjere.. Obrazovne mjere. Osnovna načela ponašanja u javnoj službi – prava, dužnosti i odgovornosti javnih službenika, povrede službene dužnosti. Načelo jednakosti u postupanju prema građanima; povrede načela jednakosti i prava građana; pružanje informacija građanima i uloga medija u informiranju građana.
Etika javne službe
Literature
MANDATORY LITERATURE
Kregar Josip, Marčetić Gordana, Grubišić Ksenija; Etika u politici i javnoj upravi; Novi informator, Zagreb (2016), str. sve
Etički kodeks državnih službenika; NN 40/11, 13/12, str
Learning outcomes
Interpretirati temeljne etičke kategorije u kontekstu različitih pristupa utemeljenja etike.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
sposobnost kritike i samokritike, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog i pisanog izražavanja, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u etiku
2. Moral i pravo. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Razjasniti važnost primijenjene etike i procesa pozitivizacije etičkih vrijednosti za pravni sustav.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost primjene znanja u praksi, logičko
argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost
učenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Moral i pravo
2. Vrijednosti u društvu. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Demonstrirati različite oblike nedopuštenog ponašanja u politici i javnoj upravi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom
okruženju..
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne
uprave te organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, logičko argumentiranje uz uvažavanje
drugačijeg mišljenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Politička odgovornost i sukob interesa
2. Korupcija. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Analizirati etičke mjere i etičku infrastrukturu javne uprave u Hrvatskoj.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Pripremiti odgovore na žalbe, prigovore i tužbe građana protiv
pojedinačnih akata i postupanja javne uprave.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne
uprave te organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, sposobnost precizne formulacije
stavova, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Etika u javnoj upravi – (povijesni aspekt, globalna
perspektiva, hrvatska i međunarodna regulacija)
2. Etički kodeksi i kodeksi ponašanja za dužnosnike i
javne službenike (nacionalna i komparativna
perspektiva). -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Kritički usporediti etičke kodekse iz Hrvatske i komparativne perspektive te izraditi etički kodeks.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.),
unaprjeđivanja komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne
metode u proučavanju sustava javne uprave.
3. Primijeniti međunarodne europske izvore prava na nacionalni
sustav javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
uprave.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne
uprave te organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi.
11. Analizirati ispravnost akata koje u svojem djelovanju donosi
javna uprava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / stvaranje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Etika u javnoj upravi – (povijesni aspekt, globalna
perspektiva, hrvatska i međunarodna regulacija)
2. Etički kodeksi i kodeksi ponašanja za dužnosnike i
javne službenike (nacionalna i komparativna
perspektiva). -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Objasniti etičke i politički odgovorne oblike ponašanja u različitim društvenim kontekstima.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom
okruženju.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / stvaranje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja
u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost kritike i
samokritike, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u etiku
2. Vrijednosti u društvu
3. Moral i pravo
4. Politička odgovornost i sukob interesa
5. Korupcija
6. Etika u javnoj upravi – (povijesni aspekt, globalna
perspektiva, hrvatska i međunarodna regulacija)
7. Etički kodeksi i kodeksi ponašanja za dužnosnike i
javne službenike (nacionalna i komparativna
perspektiva). -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.