Cilj kolegija je upoznati studente sa specifičnim jezičnim registrom koji se koristi u određenim područjima javne uprave i državnim službama te ih osposobiti za samostalno korištenje literature na engleskom jeziku. U prvom cjelini tematizira se obrazovanje u javnoj upravi te specifična znanja I vještine koje je potrebno usvojiti. Zapošljavanje državnih službenika te načela koja se moraju poštovati u tom postupku kao I sam postupak zapošljavanja, te evaluacija rada zaposlenih predstavljaju se u sljedećem poglavlju. Posebna pažnja posvećuje se administrativnoj etici, etičkom kodeksu te odgovornosti I integritetu javnih službenika. Obrađuje se također glavni instrument za zaštitu ljudskih prava u Europskoj uniji, Povelja o temeljnim pravima Europske unije, s posebnim osvrtom na pravo na dobru upravu. Nadalje se analiziraju modeli I mehanizmi odgovornosti. Posljednja cjelina posvećena je sudskom nadzoru javne uprave i zakonodavstva kao jednom od najvažnijih mehanizama odgovornosti. Posebna pozornost posvećuje se doktrini ultra vires te pravnim sredstvima u postupku sudskog nadzora, kao i karakteristikama samog postupka.
Engleski jezik za javnu upravu III
Engleski jezik za javnu upravu III
Literature
MANDATORY LITERATURE
Lelija Sočanac, Marijana Javornik Čubrić; English for Public Administration; Narodne novine (2018), str. 97-140
RECOMMENDED LITERATURE
Milica Gačić; Englesko-hrvatski rječnik prava i međunarodnih i poslovnih odnosa; Školska knjiga (2010), str
Learning outcomes
Opisati obrazovanje, kompetencije i vještine potrebne za rad u javnoj upravi, te načela zapošljavanja državnih službenika na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12. Objasniti i primijeniti načela etike i integriteta te dobrog upravljanja u
radu javne uprave (odnos prema građanima, pravnim osobama, političkoj
vlasti i dr.).
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim potencijalima i njihove
prednosti i nedostatke. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline.
1. Education in Public Administration
2. The Civil Service
3. Administrative Ethics -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Definirati temeljna načela javne uprave na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12.Objasniti i primijeniti načela etike i integriteta te dobrog upravljanja u
radu javne uprave (odnos prema građanima, pravnim osobama, političkoj
vlasti i dr.).
13.Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na politički sustav
i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. The Right to Good Administration
2. Government Accountability -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Objasniti funkcioniranje nadzora zakonitosti u radu javne uprave na engleskom jeziku s težištem na engleskom upravnom sustavu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Razumjeti pravne propise u režimu legaliteta javne uprave iz različitih
grana prava.
14.Analizirati sustav sudske zaštite prava, obveza i pravnih interesa
stranaka u upravnom sporu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Government Accountability
2. Judicial Review -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature
Primijeniti odgovarajuću englesku terminologiju vezanu uz javnu upravu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6.Razlikovati različite institute upravnog i upravnopostupovnog prava.
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1. Education in Public Administration
2. The Civil Service
3. Administrative Ethics
4. The Right to Good Administration
5. Government Accountability
6. Judicial Review -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih
tekstova, studentska debata, samostalno čitanje literature