Upoznavanje s načinom rada na seminarima.
Pregled literature koja će biti korištena tijekom seminara.
Razlike u definiranju javnih politika.
Prepoznavanje osnovnih tipova javnih politika.
Identificiranje osnovnih aktera.
Identificiranje prozora mogućnosti u javnim politikama.
Identificiranje instrumenata javnih politika.
Pozitivna i negativne europeizacija, koordinacija
Javne politike u Hrvatskoj – seminar
Javne politike u Hrvatskoj – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
Grdešić, I.; Osnove analize javnih politika – policy analiza; Fakultet političkih znanosti (2006), str
Hill, M.; Proces stvaranja javnih politika.; Fakultet političkih znanosti. (2010), str. 3-22, 111-143, 145-164, 165-175
Learning outcomes
Debatirati ulogu ključnih aktera u provođenju sektorskih javnih politika u Hrvatskoj i Europskoj uniji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost samostalnog daljnjeg učenja,
sposobnost pronalaženja i selekcije informacija,
sposobnost rješavanja problema, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
sposobnost rada u timu, sposobnost upravljanja
vremenom, sposobnost iznošenja i argumentiranja
vlastitih zaključaka. -
LEARNING CONTENT
1. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri I
2. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri II
3. Prepoznavanje osnovnih tipova javnih
politika (primjeri)
4. Identificiranje osnovnih aktera (primjeri)
5. Identificiranje osnovnih instrumenata
javnih politika (primjeri)
6. Koordinacija javnih politika (primjeri)
7. Analiza veto aktera u procesu europeizacije
8. Implementacija javnih politika: analiza
diskrecijskih ovlasti u provedbenim dokumentima -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, vođena rasprava, rješavanje
problemskih zadataka u timu i samostalno, izrada
praktičnog zadatka, izlaganje praktičnog zadatka.
Demonstrirati instrumente javnih politika na primjerima pojedinih sektorskih javnih politika
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim
resorima javne uprave te organizacijske oblike za
njihovo obavljanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost samostalnog daljnjeg učenja,
sposobnost pronalaženja i selekcije informacija,
sposobnost rješavanja problema, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
sposobnost rada u timu, sposobnost upravljanja
vremenom, sposobnost iznošenja i argumentiranja
vlastitih zaključaka. -
LEARNING CONTENT
1. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri I
2. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri II
3. Prepoznavanje osnovnih tipova javnih
politika (primjeri)
4. Identificiranje osnovnih aktera (primjeri)
5. Identificiranje osnovnih instrumenata
javnih politika (primjeri) -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, vođena rasprava, rješavanje
problemskih zadataka u timu i samostalno, izrada
praktičnog zadatka, izlaganje praktičnog zadatka.
Procijeniti primjerenost pojedinih metoda evaluacije u pojedinim sektorskim javnim politikama.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost samostalnog daljnjeg učenja,
sposobnost pronalaženja i selekcije informacija,
sposobnost rješavanja problema, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
sposobnost rada u timu, sposobnost upravljanja
vremenom, sposobnost iznošenja i argumentiranja
vlastitih zaključaka. -
LEARNING CONTENT
1. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri I
2. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri II
3. Prepoznavanje osnovnih tipova javnih
politika (primjeri)
4. Evaluacije javnih politika (primjeri) -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, vođena rasprava, rješavanje
problemskih zadataka u timu i samostalno, izrada
praktičnog zadatka, izlaganje praktičnog zadatka.
Napraviti policy analizu određene sektorske politike uz identificiranje problema, ciljeva, aktera, instrumenata, načina odlučivanja i implementacije, oblika evaluacije i polaganja računa.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku
racionalnost i organizacijski razvoj u javnoj
upravi.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene
općeg pravnog okvira koji uređuje hrvatsku javnu
upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / Sinteza
-
SKILLS
Sposobnost samostalnog daljnjeg učenja,
sposobnost pronalaženja i selekcije informacija,
sposobnost rješavanja problema, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
sposobnost rada u timu, sposobnost upravljanja
vremenom, sposobnost iznošenja i argumentiranja
vlastitih zaključaka. -
LEARNING CONTENT
1. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri I
2. Različite vrste analize javnih politika:
praktični primjeri II
3. Prepoznavanje osnovnih tipova javnih
politika (primjeri)
4. Identificiranje osnovnih aktera (primjeri)
5. Identificiranje osnovnih instrumenata
javnih politika (primjeri)
6. Identificiranje općih i specifičnih ciljeva
javnih politika (primjeri)
7. Koordinacija javnih politika (primjeri)
8. Praktični primjeri europeizacije javnih
politika: pozitivna i negativna integracija,
koordinacija javnih politika i „meko pravo“
9. Analiza veto aktera u procesu europeizacije
10. Implementacija javnih politika: analiza
diskrecijskih ovlasti u provedbenim dokumentima
11. Praćenje provedbe (monitoring) javnih
politika
12. Evaluacije javnih politika (primjeri) -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, vođena rasprava, rješavanje
problemskih zadataka u timu i samostalno, izrada
praktičnog zadatka, izlaganje praktičnog zadatka.