Terenska praksa održava se u trajanju od tri tjedna u centrima za socijalnu skrb ili nevladinim organizacijama. U ustanovi ili organizaciji studenti borave tri radna tjedna 6 sati dnevno te se na taj način upoznaju kako sa djelatnošću socijalnih radnika tako i s mogućnostima i planovima socijalnih radnika po pitanju rada sa lokalnom zajednicom u kojoj djeluju. Tijekom prakse studenti vode dnevnik rada, a nakon prakse trebaju prirediti odgovarajuće izvješće. Studenti su dužni na kraju VII semestra uspješno ovladati pripremu za praksu u trajanju od 6 školskih sati.
Terenska praksa iz Socijalnog rada u organiziranju zajednice
Learning outcomes
Identificirati ulogu socijalnog rada u zajednici u sustavu socijalne skrbi, civilnom društvu i probacijskom sustavu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u odnosu na druge profesije (14)
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i zaštite (6) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama
-
LEARNING CONTENT
Predavanje: Uvod u terensku praksu socijalnog rada u zajednici Program terenske prakse: upoznavanje organizacijskog ustrojstva ustanove i uloge socijalnog rada u ustanovi u kojoj je student na praksi
Interaktivne refleksije u grupi -
TEACHING METHODS
Predavanje, grupna diskusija, individualni konzultativni rad sa studentom, Samostalni pisani zadatak
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom
radnikom
Integrirati stečene komunikacijske vještine tijekom uspostavljanja komunikacije s korisnikom na terenskoj praksi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i samokritike,
sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
Predavanje: Uvod u terensku praksu socijalnog rada u zajednici Program terenske prakse: uspostava pomažućeg odnosa s korisnikom na praksi, obavljanje terenskog posjeta i posjeta drugim suradnim ustanovama
Interaktivne refleksije u grupi -
TEACHING METHODS
Predavanje, grupna diskusija, individualni konzultativni rad sa studentom
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom
radnikom
Analizirati resurse, usluge i potrebe u lokalnoj zajednici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Analizirati resurse, usluge i potrebe u lokalnoj zajednici
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost timskog rada,
sposobnost primjene znanja u praksi, -
LEARNING CONTENT
Predavanje: Uvod u terensku praksu socijalnog rada u zajednici Program terenske prakse: Ispitati resurse i usluge u zajednici, potencijal za suradnju ustanova u zajednici i potrebe ranjive
društvene skupine -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalni pisani zadatak, Grupna diskusija, individualni konzultativni rad sa studentom
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom radnikom
Procijeniti kvalitetu stručnog rada socijalnog radnika u zajednici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Pripremiti plan vođenja procesa promjena i intervencija na razini pojedinca, obitelji, grupe i zajednice (4)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovati
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost prilagodbe novim
situacijama -
LEARNING CONTENT
Izrada izvještaja prakse u kojemu se opisuju i reflektiraju stručni postupci terenskog nastavnika
Interaktivne refleksije u grupi -
TEACHING METHODS
Samostalni pisani zadatak, Grupna diskusija, individualni konzultativni rad sa studentom
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom radnikom
Procijeniti vlastite kompetencije za rad u zajednici u određenom sustavu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
-
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u
praksi -
LEARNING CONTENT
Izrada izvještaja prakse u kojemu se opisuju postupanja studenata na praksi i bilježi samo-refleksija
Interaktivne refleksije u grupi -
TEACHING METHODS
Samostalni pisani zadatak, Grupna diskusija
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom radnikom
Predložiti novi socijalni program u zajednici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i zajednicom (5)
Razviti prijedloge projekata i programa u zajednici s ciljem povećanja kvalitete života različitih društvenih skupina (18) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, izrada projektnih prijedloga,
prijenos tehnologija i znanja -
LEARNING CONTENT
Predavanje: Uvod u terensku praksu socijalnog rada u zajednici Program terenske prakse: provedba aktivnosti u zajednici, izrada i prezentacija ishoda rada u zajednici
Prijedlog programa u zajednici u izvještaju s prakse Interaktivne refleksije u grupi -
TEACHING METHODS
Predavanje, grupna diskusija, individualni konzultativni rad sa studentom
Mentorski rad na terenskoj praksi sa stručnjakom socijalnom radnikom
Samostalni pisani zadatak