Produbljivanje znanja o odabranim poglavljima i pitanjima Međunarodnog prava, između ostalog kroz analizu hipotetskih slučajeva.
Međunarodno pravo – seminar
Međunarodno pravo – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
J. Andrassy, B. Bakotić, M. Seršić, B. Vukas; Međunarodno pravo 1; Školska knjiga, Zagreb (2010)
J. Andrassy, B. Bakotić, D. Lapaš, M. Seršić, B. Vukas; Međunarodno pravo 2; Školska knjiga, Zagreb (2012)
J. Andrassy, B. Bakotić, M. Seršić, B. Vukas; Međunarodno pravo 3; Školska knjiga, Zagreb (2006)
RECOMMENDED LITERATURE
D. Lapaš, T.M. Šošić (ur.); Međunarodno javno pravo: izbor dokumenata; Pravni fakultet u Zagrebu (2005)
D. Lapaš; Pravo međunarodnih organizacija; Narodne novine, Zagreb (2008)
Learning outcomes
Identificirati i klasificirati pravila međunarodnog prava s obzirom na izvore njihova nastanka.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Objasniti položaj i značaj pravne znanosti te odnos prema drugim
znanstvenim disciplinama. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Uvod
1. Pojam međunarodnog prava
2. Podjele međunarodnog prava
3. Pravna priroda međunarodnog prava
4. Izvori međunarodnog prava
5. Kodifikacija međunarodnog prava -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Klasificirati različite kategorije subjekata međunarodnoga prava i njihova prava i obveze prema međunarodnom pravu.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom
stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog
izražavanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Subjekti međunarodnoga prava
1. Pojedinac u međunarodnom pravu
2. Međunarodni organizmi
3. Države
4. Priznanje države
5. Priznanje vlade
6. Ustanici i oslobodilački pokreti
7. Temeljna prava država
8. Složene države
9. Odnosi ovisnosti općenito
10. Vazalitet i protektorat
11. Mandati i starateljstvo
12. Nesamoupravna područja
13. Trajna neutralnost
14. Područja s posebnim položajem
15. Sveta Stolica i Država Vatikanskoga Grada -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Objasniti pojam i glavne značajke različitih objekata međunarodnoga prava, odnosno primjene međunarodnog prava u prostoru.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom
stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog
izražavanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Objekti međunarodnoga prava
1. Državno područje
2. Granice
3. Rijeke
4. More
5. Međunarodni prokopi (kanali)
6. Zračni prostor
7. Svemir
8. Stjecanje područja
9. Sukcesija država -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Proširiti razumijevanje o pravnom položaju pojedinca u međunarodnom pravu u okviru međunarodnopravne zaštite ljudskih prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Čovjek u međunarodnom pravu
1. Državljani i stranci
2. Međunarodna zaštita čovjeka
3. Međunarodna zaštita manjina i domorodačkog stanovništva
4. Kaznena odgovornost pojedinca -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Analizirati položaj i ulogu organa međunarodnih odnosa u procesu formiranja prava i obveza za države i druge subjekte međunarodnog prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom
stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog
izražavanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Organi međunarodnih odnosa
1. Organi vanjskog zastupanja
2. Diplomatski zastupnici
3. Diplomatske povlastice
4. Konzuli
5. Međunarodni službenici
Pravne činjenice međunarodnoga prava
1. Pravni poslovi općenito
2. Jednostrani pravni poslovi
3. Međunarodni ugovori općenito, pojam i vrste
4. Postanak međunarodnih ugovora
5. Ugovori i treći
6. Djelovanje ugovora
7. Prestanak ugovora -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Usporediti međusobni odnos i djelovanje organa Ujedinjenih naroda, specijaliziranih ustanova Ujedinjenih naroda i ostalih međunarodnih organizama u sustavu Ujedinjenih naroda, kao i regionalnih organizacija.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Ujedinjeni narodi
1. Preteče
2. Osnivanje
3. Pravo Ujedinjenih narodi
4. Članovi
5. Poseban položaj stalnih članova Vijeća sigurnosti
6. Položaj država članica
7. Organi Ujedinjenih naroda
8. Opća skupština
9. Vijeće sigurnosti
10. Pomoćni organi Vijeća sigurnosti
11. Ekonomsko i socijalno vijeće
12. Starateljsko vijeće
13. Tajništvo
14. Međunarodni sud
Specijalizirane ustanove Ujedinjenih naroda i ostali međunarodni organizmi
u sustavu Ujedinjenih naroda
Regionalne organizacije -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature
Kritički usporediti glavna obilježja diplomatskih i sudskih sredstava mirnog rješavanja međunarodnih sporova, te sustava rješavanja sporova u okviru Ujedinjenih naroda.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Mirno rješavanje sporova i osiguranje mira
1. Posredovanje
2. Istraga
3. Mirenje
4. Izravnanje
5. Arbitraža
6. Međunarodni sud
7. Osiguranje mira prema Povelji Ujedinjenih naroda
8. Mirno rješavanje sporova u okviru Ujedinjenih naroda
9. Mirno rješavanje sporova bez intervencije Ujedinjenih naroda
10. Iznošenje spora Ujedinjenim narodima
11. Kolektivne mjere
12. Mirovne operacije
13. Smanjenje oružanja i razoružanje
14. Druge mjere za osiguranje mira
15. Međunarodno protupravni čini
16. Samopomoć -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Objasniti i usporediti osnovne institute prava oružanih sukoba i njihov značaj u suvremenom međunarodnom pravu.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog
rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
Pravo oružanih sukoba
Odnos sukobljenih stranaka
1. Izvori prava oružanih sukoba
2. Pojam oružanog sukoba
3. Početak i završetak oružanog sukoba
4. Ratište
5. Osobe koje sudjeluju u oružanom sukobu
6. Ograničenja u vođenju neprijateljstava
7. Zaštita ranjenika, bolesnika i zarobljenika
8. Zaštita civilnog pučanstva
9. Ratna okupacija
10. Neprijateljska imovina na moru
Neutralnost
1. Pojam neutralnosti
2. Prava i dužnosti neutralaca
3. Gospodarski rat na moru i neutralna imovina
4. Zaštita neutralne imovine u pomorskom ratu
5. Blokada
6. Kontrabanda
7. Protuneutralna pomoć -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata, samostalno
čitanje literature.