Kroz seminar na kolegiju Europska socijalna politika studenti se dodatno upoznaju s razvojemi obilježjima različitih socijalnih režima, socijalnih prava i socijalne politike na europskoj razini te utjecajem različitih procesa na europskoj razini na Hrvatsku. Dodatno se upoznaju s razvojem, obilježjima i sadržajem europskog socijalnog modela, europskim smjernicama te mehanizmima djelovanja europskog socijalnog modela. Stječu znanja i vještine o izradi pojedinih programa socijalne politike i pisanju izvješća prema europskim smjernicama te se osposobljavaju za razumijevanje, analiziranje te procjenu pojedinih područja/programa socijalne politike. Također će steći znanja o prikupljanju statističkih podataka iz domaćih i stranih on-line izvora, te osnovama prikazivanja podataka.
Europska socijalna politika – seminar
Learning outcomes
Objasniti ulogu nadnacionalnih i međunarodnih organizacija u razvoju europskih socijalnih država
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog i pisanog izražavanja, uvažavanje multikulturalnosti i
različitosti, svijest o utjecaju europskih integracija na širi društveni
kontekst. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Ideja Europe, europski kulturni identiteti i multikulturalizam
2. Obrazovne politike EU i socijalne države zemalja članica –
izabrane teme
3. Migracijske politike EU-a, trgovanje ljudima i azil i socijalne
države zemalja članica – izabrane teme
4. Politike zapošljavanja EU i socijalne države zemalja članica
– izabrane teme
5. Siromaštvo i socijalna isključenost EU i socijalne države
zemalja članica – izabrane teme
6. Politike rodne ravnopravnosti EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
7. Antidiskriminacijske politike EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
8. Mladi i EU – izabrane teme
9. Koliko i kako Hrvatska koristi europske fondove?
10. Učinak “europskog socijalnog modela” na razvoj hrvatske
socijalne države – izabrane teme
11. Učinak kriza na razvoj europskih socijalnih država (npr.
pandemija, ekonomske krize, migracijske krize, klimatske
promjene, populizam) -
TEACHING METHODS
Seminarska izlaganja, vođena diskusija, studentska debata,
prikupljanje i analiza podataka i rad na zadatku, samostalno čitanje
literature.
Primijeniti koncept europeizacije u analizi reformi socijalne države.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, vještina upravljanja
informacijama, sposobnost analize i kritičkog korištenja literature,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost kritičkog promišljanja i sudjelovanja u raspravi, vještina
jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, svijest o
utjecaju europskih integracija na širi društveni kontekst. -
LEARNING CONTENT
1. Obrazovne politike EU i socijalne države zemalja članica –
izabrane teme
2. Migracijske politike EU-a, trgovanje ljudima i azil i socijalne
države zemalja članica – izabrane teme
3. Politike zapošljavanja EU i socijalne države zemalja članica
– izabrane teme
4. Siromaštvo i socijalna isključenost EU i socijalne države
zemalja članica – izabrane teme
5. Politike rodne ravnopravnosti EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
6. Antidiskriminacijske politike EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
7. Učinak “europskog socijalnog modela” na razvoj hrvatske
socijalne države – izabrane teme -
TEACHING METHODS
Seminarska izlaganja, vođena diskusija, studentska debata,
prikupljanje i analiza podataka i rad na zadatku, samostalno čitanje
literature.
Analizirati pokazatelje potrebne za razumijevanje socijalnih rizika te razvoja i učinaka socijalnih politika.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (8)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih radnika
(13)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina naprednog pretraživanja i korištenja postojećih baza
podataka, vještina upravljanja informacijama, sposobnost analize i
kritičkog korištenja literature, sposobnost primjene stečenih znanja u
praksi, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Gdje i kako tražiti literaturu potrebnu za seminar i kako
izbjeći plagiranje?
2. Gdje i kako kažiti statističke pokazatelje iz područja socijalne
politike (međunarodni izvori)
3. Gdje i kako kažiti statističke pokazatelje iz područja socijalne
politike (nacionalni izvori) -
TEACHING METHODS
Radionice, rad na zadacima, samostalna izrada analize.
Usporediti utjecaj 'europskog socijalnog modela' i europeizacije na nacionalne socijalne politike.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost analize i kritičkog
korištenja literature, sposobnost rješavanja problema, sposobnost
kritičkog osvrta, sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Obrazovne politike EU i socijalne države zemalja članica –
izabrane teme
2. Migracijske politike EU-a, trgovanje ljudima i azil i socijalne
države zemalja članica – izabrane teme
3. Politike zapošljavanja EU i socijalne države zemalja članica
– izabrane teme
4. Siromaštvo i socijalna isključenost EU i socijalne države
zemalja članica – izabrane teme
5. Politike rodne ravnopravnosti EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
6. Antidiskriminacijske politike EU i socijalne države zemalja
članica – izabrane teme
7. Mladi i EU – izabrane teme
8. Koliko i kako Hrvatska koristi europske fondove?
9. Učinak “europskog socijalnog modela” na razvoj hrvatske
socijalne države – izabrane teme
10. Učinak kriza na razvoj europskih socijalnih država (npr.
pandemija, ekonomske krize, migracijske krize, klimatske
promjene, populizam) -
TEACHING METHODS
Seminarska izlaganja, vođena diskusija, studentska debata,
prikupljanje i analiza podataka i rad na zadatku, samostalno čitanje
literature.
Debatirati o socioekonomskim, političkim, kulturnim i drugim društvenim čimbenicima koji utječu na razvoj i transformaciju socijalne države.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema
te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost analize i kritičkog
korištenja literature, sposobnost kritičkog promišljanja i sudjelovanja
u raspravi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost
stvaranja novih ideja uvažavanje multikulturalnosti i različitosti,
svijest o utjecaju europskih integracija na širi društveni kontekst. -
LEARNING CONTENT
1. Film i rasprava na temu zdravstvenog sustava SAD-a
2. Ideja Europe, europski kulturni identiteti i multikulturalizam
3. Ideje i očekivanja iza socijalnih politika: dominantne
paradigm, stavovi i uvjerenja
4. Javno mnijenje o EU i euroskepticizam
5. Učinak “europskog socijalnog modela” na razvoj hrvatske
socijalne države – izabrane teme
6. Učinak kriza na razvoj europskih socijalnih država (npr.
pandemija, ekonomske krize, migracijske krize, klimatske
promjene, populizam) -
TEACHING METHODS
Seminarska izlaganja, vođena diskusija, studentska debata,
samostalno čitanje literature.