Ciljevi kolegija su:
– Razumjeti pojmove i suvremene koncepte, poput: civilnog društva, neprofitnog sektora, trećeg sektora, socijalne ekonomije, socijalnih inovacija, su-proizvodnje u socijalnim uslugama, dobre socijalne vladavine;
– Razumjeti važnost kulturno-povijesnog razvoja te političke, ekonomske i socijalne uloge civilnog društva u suvremenim društvima;
– Usvojiti dosadašnje spoznaje o obilježjima socio-kulturnog i povijesnog okvira razvoja te uloge civilnog društva u Hrvatskoj;
– Temeljem rezultata istraživanja razumjeti ulogu civilnog društva u procesima decentralizacije, demokratizacije, europeizacije, samoorganizacije te u proizvodnji programa i usluga u područjima socijalne skrbi, zdravstva, obrazovanja, kulture…
Civilno društvo i socijalna politika
Civilno društvo i socijalna politika
Literature
MANDATORY LITERATURE
Gojko Bežovan, Jelena Matančević; Civilno društvo i pozitivne promjene; Školska knjiga (2017), str.
Learning outcomes
Objasniti konceptualna određenja civilnog društva te razumjeti političku, socijalnu i ekonomsku ulogu civilnog društva u socijalnoj politici
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i
pisanog izražavanja, sposobnost stvaranja novih ideja, prezentacijske
i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Značaj civilnog društva za socijalnu politiku – ključni
koncepti, područja djelovanja
2. Decentralizacija i razvoj kombinirane socijalne politike u
Hrvatskoj
3. Socijalno ugovaranje u pružanju socijalnih usluga
4. Vladavina u socijalnoj politici
5. Socijalne inovacije i socijalna politika
6. Socijalno poduzetništvo i socijalna ekonomija
7. Volontiranje i građanski angažman
8. Filantropija i socijalna politika
9. Izabrana područja djelovanja i utjecaja civilnog društva -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature.
Interpretirati dosadašnje spoznaje o obilježjima socio-kulturnog i povijesnog razvoja civilnog društva u Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
4. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog
i pisanog izražavanja, sposobnost stvaranja novih ideja,
prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
13. Decentralizacija i razvoj kombinirane socijalne politike u
Hrvatskoj
14. Socijalno ugovaranje u pružanju socijalnih usluga
15. Vladavina u socijalnoj politici
16. Socijalne inovacije i socijalna politika
17. Socijalno poduzetništvo i socijalna ekonomija
18. Volontiranje i građanski angažman
19. Filantropija i socijalna politika
20. Izabrana područja djelovanja i utjecaja civilnog društva -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature.
Prosuditi o ulozi civilnog društva u suvremenim društvenim procesima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
11. Vrednovati prioritete socijalnog razvoja od lokalne do nacionalne
razine.
12. Vrednovati djelotvornost i kvalitetu socijalnih usluga -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i
pisanog izražavanja, sposobnost stvaranja novih ideja, prezentacijske
i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
5. Značaj civilnog društva za socijalnu politiku – ključni
koncepti, područja djelovanja
6. Decentralizacija i razvoj kombinirane socijalne politike u
Hrvatskoj
7. Socijalno ugovaranje u pružanju socijalnih usluga
8. Vladavina u socijalnoj politici
9. Socijalne inovacije i socijalna politika
10. Socijalno poduzetništvo i socijalna ekonomija
11. Volontiranje i građanski angažman
12. Filantropija i socijalna politika
13. Izabrana područja djelovanja i utjecaja civilnog društva -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature.
Objasniti važnost civilnog društva u suvremenim društvima i sukladno tome predložiti socijalne programe
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine.
8. Pripremiti alate socijalnog marketinga za predstavljanje javnosti
socijalnih projekata.
13. Planirati provedbu inovativnih socijalnih projekta.
15. Kombinirati uloge različitih dionika u programima socijalnog
razvoja -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog
i pisanog izražavanja, sposobnost stvaranja novih ideja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
12. Značaj civilnog društva za socijalnu politiku – ključni
koncepti, područja djelovanja
13. Decentralizacija i razvoj kombinirane socijalne politike u
Hrvatskoj
14. Socijalno ugovaranje u pružanju socijalnih usluga
15. Vladavina u socijalnoj politici
16. Socijalne inovacije i socijalna politika
17. Socijalno poduzetništvo i socijalna ekonomija
18. Volontiranje i građanski angažman
19. Filantropija i socijalna politika
20. Izabrana područja djelovanja i utjecaja civilnog društva -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature.