Kolegij nudi uvid u različite pravne tradicije. Pravni su poredci kombinacija različito isprepletenih pravnih tradicija, a razumijevanje njihovih izvorišta važno je za potpunije razumijevanje pojedinih pravnih instituta i njihovu primjenu u praksi.
Komparativno građansko procesno pravo
Komparativno građansko procesno pravo
Literature
MANDATORY LITERATURE
Damaška, M.; Faces of Justice and State Authority; Yale
RECOMMENDED LITERATURE
John Henry Merryman; The civil law tradition: an introduction to the legal systems of Western Europe and Latin America; Stanford (1985)
Uzelac, A.; Survival of the third legal tradition? in: IAPL 2009 Conference Materials: Future of Categories – Categories of the Future; IAPL (2009), str. 1-13
The Development of Civil Procedural Law in Twentieth-Century Europe: From party Autonomy to Judicial Case Management and Efficiency, in: C.H. van Rhee (ed.), Judicial Case Management and Efficiency in Civil Litigation; The Development of Civil Procedural Law in Twentieth-Century Europe: From party Autonomy to Judicial Case Management and Efficiency, in: C.H. van Rhee (ed.), Judicial Case Management and Efficiency in Civil Litigation; (2008), str. 11-25
Learning outcomes
Analizirati tri pravne tradicije: common law, kontinentalno pravo, socijalističko pravo
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
LEARNING CONTENT
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Kritički ocijeniti ulogu pojedinih pravnih profesija u suvremenosti
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
LEARNING CONTENT
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Razlikovati moguće (društvene) ciljeve građanskog postupka
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
LEARNING CONTENT
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Napisati raspravljački esej o temi po vlastitom izboru iz područja komparativnoga građanskog prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / sinteza.
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
LEARNING CONTENT
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.