Pojam kaznenog postupka i pojam kaznenog procesnog prava. Izvori kaznenog procesnog prava i njihovo važenje. Načela kaznenog procesnog prava. Osnovni subjekti kaznenog postupka i njihovi pravni zastupnici. Procesne radnje. Mjere procesne prisile. Činjenice i njihovo utvrđivanje u kaznenom postupku. Tijek redovnog kaznenog postupka. Postupak prema maloljetnicima. Postupak za kaznena djela organiziranog kriminaliteta. Kazneni postupak protiv pravnih osoba. Posebni postupci.
Kazneno procesno pravo – vježbe
Kazneno procesno pravo – vježbe
Literature
MANDATORY LITERATURE
Davor Krapac i suradnici; Kazneno procesno pravo, Institucije, knjiga I., VII. neizmijenjeno izdanje; Narodne novine (2015), str. 520
Zlata Đurđević, Stjepan Gluščić (ur.), Marin Bonačić, Zoran Burić, Elizabeta Ivičević Karas, Ivo Josipović, Hajrija Novoselec; Kazneno procesno pravo, Primjerovnik, VI. izmijenjeno i dopunjeno izdanje – U PRIPREMI; Narodne novine (2017)
Zlata Đurđević (ur.), Elizabeta Ivičević Karas, Marin Bonačić, Zoran Burić; Zbirka zakona iz kaznenog procesnog prava – U PRIPREMI; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2017)
Learning outcomes
Pronaći i ispravno primijeniti pravnu normu na konkretno činjenično stanje u kaznenom postupku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom
stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog
izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka
(npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, vještina upravljanja informacijama, logičko argumentiranje
uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, komunikacijske vještine, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kaznena prijava;
2. Rješenje o istražnom zatvoru;
3. Žalba na rješenje o istražnom zatvoru;
4. Optužnica;
5. Postupak pred optužnim vijećem: presuda na temelju sporazuma
stranaka;
6. Rasprava, upute za pisanu izradu presude;
7. Izrada presude;
8. Posjet raspravi na sudu;
9. Žalba protiv presude. -
TEACHING METHODS
Predavanje stručnjaka iz prakse, vođena diskusija, izrada praktičnog
zadatka (odluke ili podneska), demonstracija praktičnog zadatka,
studentska debata.
Analizirati relevantnu kaznenoprocesnu sudsku praksu.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritike i samokritike, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kaznena prijava;
2. Rješenje o istražnom zatvoru;
3. Žalba na rješenje o istražnom zatvoru;
4. Optužnica;
5. Postupak pred optužnim vijećem: presuda na temelju sporazuma
stranaka;
6. Rasprava, upute za pisanu izradu presude;
7. Izrada presude;
8. Posjet raspravi na sudu;
9. Žalba protiv presude. -
TEACHING METHODS
Predavanje stručnjaka iz prakse, vođena diskusija, izrada praktičnog
zadatka (odluke ili podneska), demonstracija praktičnog zadatka,
studentska debata.
Argumentirati stavove u raspravi sa stručnjacima iz prakse –sucima, državnim odvjetnicima i odvjetnicima.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, primjena znanja, sposobnost kritike i
samokritike. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kaznena prijava;
2. Rješenje o istražnom zatvoru;
3. Žalba na rješenje o istražnom zatvoru;
4. Optužnica;
5. Postupak pred optužnim vijećem: presuda na temelju sporazuma
stranaka;
6. Rasprava, upute za pisanu izradu presude;
7. Izrada presude;
8. Posjet raspravi na sudu;
9. Žalba protiv presude. -
TEACHING METHODS
Predavanje i vođena diskusija.
Izrada sudskih odluka i podnesaka.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava.
15. Predložiti rješenje pravnog problema s ciljem izrade pravnog mišljenja.
17. Izraditi pravni akt primjenom relevantnih pravnih propisa. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza /stvaranje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost
primjene znanja u praksi, jasnog i razgovijetnog izražavanja, prezentacijske
i komunikacijske vještine, etičnost. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kaznena prijava;
2. Rješenje o istražnom zatvoru;
3. Žalba na rješenje o istražnom zatvoru;
4. Optužnica;
5. Postupak pred optužnim vijećem: presuda na temelju sporazuma
stranaka;
6. Rasprava, upute za pisanu izradu presude;
7. Izrada presude;
8. Posjet raspravi na sudu;
9. Žalba protiv presude -
TEACHING METHODS
Predavanje stručnjaka iz prakse, vođena diskusija, izrada praktičnog
zadatka (odluke ili podneska), demonstracija praktičnog zadatka,
studentska debata