U svim ljudskim djelatnostima, pa tako i u javnoj upravi, sve je više prisutna digitalizacija poslovanja. Digitalna transformacija temelji se na informatizaciji poslovnih procesa i usluga (servisa) koje javna uprava pruža građanima i poduzetnicima. Preduvjet digitalne transformacije je uspostavljanje relevantnog pravnog okvira. U okviru predmeta analizirat ćemo pravni okvir informatizacije javne uprave u Hrvatskoj i EU s osvrtom na neke ne-europske zemlje. Opisat ćemo proces razvoja i održavanja informacijskih servisa. Razvojni proces počinje strateškim upravljanjem informatizacijom javne uprave. Opisat ćemo procese upravljanja informacijskim sustavima, s osvrtom na organizacijske aspekte, standarde i norme (interoperabilnost na procesnoj, semantičkoj i tehnologijskoj razini), upravljanje poslovnim (upravnim i neupravnim) procesima te zajedničku informacijsku infrastrukturu. Dati ćemo i pregled osnovnih tehnologija koje se primjenjuju u e-upravi (baze podataka, upravljanje informacijskom sigurnošću, autorizacija i autentikacija, servisno orijentirana arhitektura, portalske tehnologije, poslovno izvješćivanje) i primjere informacijskih servisa javne uprave (temeljni registri, servisi za upravu, građane i poduzetnike). Praćenje provedbe svake strategije temelji se na definiciji i prikupljanju podataka o pokazateljima uspješnosti. Opisat ćemo ključne pokazatelje razvitka e-uprave (integracija servisa, upravljanje identitetima, dostupnost servisa putem više kanala pristupa, e infrastruktura, e-pristupačnost i participacija, razina korištenja i zadovoljstvo korisnika, usmjerenost na građane, mobilni servisi). Stečeno znanje primijenit ćemo u komparativnoj analiza slučajeva najbolje prakse.