OPĆE INFORMACIJE O PREDMETU:
Socijalni rad u području mentalnog zdravlja
Socijalni rad u području mentalnog zdravlja
Studij: Socijalna politika - 1. semestar
Socijalni rad - 1. semestar
Šifra: 70150
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marijana Kletečki Radović
Ispitni rokovi:
  • 05. 02. 2020.
  • 19. 02. 2020.
  • 22. 04. 2020.
  • 03. 06. 2020.
  • 17. 06. 2020.
  • 01. 07. 2020.
  • 09. 09. 2020.
  • 23. 09. 2020.
Prijava ispita: Studomat
Osnovni podaci
Socijalni rad u području mentalnog zdravlja Socijalna politika - 1. semestar
Socijalni rad - 1. semestar
5.0 70150
Nositelj Konzultacije Lokacija
doc. dr. sc. Marijana Kletečki Radović

Utorkom od 11:00 do 13:00 sati

Nazorova 51, soba Nazorova 51, soba Nazorova 51, soba 13
Literatura
Jokić-Begić, N., Kamenov, Ž. + Lauri Korajlija, A.; Kvalitativno i kvantitativno ispitivanje sadržaja stigme prema psihičkim bolesnicima.; Socijalna psihijatrija, 33 (1), (2005), str. 10-19
Kletečki Radović, M.; Teorija osnaživanja u socijalnom radu.; Ljetopis socijalnog rada, 15 (2), (2008), str. 215-242
Jerry Tew; Social Perspectives in Mental Health (Poglavlje: Beresford, P., Social approaches to madness and distress); Jessica Kingsley Publishers (2005), str. 32-70
Kletečki Radović, M. i Krušelj-Gača, N.; Uloga domova socijalne skrbi u individualnom planiranju za potrebe osoba s psihičkim teškoćama u Urbanc, K. (ur) Individualno planiranje u socijalnom radu.; Zagreb. Biblioteka socijalnog rada. (2015), str. 209-246
Karačić, Š. i Krušelj-Gača, N.; Aspekti skrbništva iz perspektive socijalnog rada u Urbanc, K (ur) Individualno planiranje u socijalnom radu.; Zagreb. Biblioteka socijalnog rada. (2015), str. 281-297
Viviene E. Cree, Ann Davis; Social Work: Voices from the inside (Poglavlje: Mental health social work); Routledge (2007), str. 60-82
Obiteljski zakon (NN 103/15): Skrbništvo; (2016), str. Poglavlje: Skrbništvo
Basset, T., Campbell, P. + Andersen, J.; Service users/survivor involvement in Mental Health training and education: overcoming the barries.; Social work education, 25 (4), (2006), str. 393-402
Zaviršek, D., Zorn, J. + Videmšek, P.; Inovativne metode v socialnem delu. Opolnomočenje ljudi ki potrebujejo podporo za samostalno življenje.; Ljubljana Študentska založba. (2002)
Lamovac, T.; Psihosocialna pomoč v duševni stiski.; Ljubljana: Visoka šola za socialno delo. (1998)
Milas Klarić, I.; Pravni aspekti skrbništva za odrasle osobe - uloga centara za socijalnu skrb i mogućnosti individualnog planiranja u Urbacn, K. (ur) Individualno planiranje u socijalnom radu.; Zagreb. Biblioteka socijalnog rada. (2015), str. 249-267
Opis predmeta
Teorijski koncepti mentalnog zdravlja; Povijesni pregled institucionalizacije na području mentalnog zdravlja; Kritički osvrt na institucionalizaciju i proces deinstitucionalizacije; Ljudska prava i socijalna uključenost u području mentalnog zdravlja; Osnaživanje i participacija korisnika u području mentalnog zdravlja; Zagovaranje i samozagovaranje korisnika; Metoda izrade individualnog plana pomoći korisniku. Zakonska regulativa na području mentalnog zdravlja. Uloga socijalnog radnika u području zaštite mentalnog zdravlja; Uključivanje korisnika u istraživanje i obrazovanje na području mentalnog zdravlja.
Ispitni rokovi
05. 02. 2020.
19. 02. 2020.
22. 04. 2020.
03. 06. 2020.
17. 06. 2020.
01. 07. 2020.
09. 09. 2020.
23. 09. 2020.
Detaljne informacije
Intelektualne (kognitivne) vještine:

Nakon uspješno savladanog kolegija student će biti u mogućnosti:

 

1. definirati i opisati teorijske koncepte mentalnog zdravlja te ekosistemsku teoriju u kontekstu zaštite mentalnog zdravlja;

2. objasniti socijalni, odnosno medicinski model skrbi u području mentalnog zdravlja te kritički promišljati i objasniti promjene u pristupu mentalnom zdravlju u skladu s razvojem ljudskih (građanskih) prava, potrebom socijalne uključenosti, etikom participacije i protudiskriminacijske prakse socijalnog rada;

3. interpretirati institut skrbništva i opisati ulogu centra za socijalnu skrb i socijalnog radnika u zaštiti prava i interesa osoba s problemima mentalnog zdravlja;

4. prepoznati i interpretirati uzroke društvene isključenosti osoba s problemima mentalnog zdravlja;

5. razlikovati refleksivnu i protudiskriminacijsku praksu socijalnog rada u području zaštite mentalnog zdravlja te djelovati u skladu s njenim načelima;

6. analizirati i razlikovati razine postignute deinstitucionalizacije i procese podrške u osamostaljivanju korisnika za život u zajednici;

7. planirati i provoditi zagovaranje prava i interesa korisnika u skladu s načelima socijalnog uključivanja i poštivanja ljudskih prava;

8. opisati istraživačke metode i pristup evaluaciji prakse koji uključuje korisničku perspektivu.

Praktične i generičke vještine:

Nakon uspješno savladanog kolegija student će biti u mogućnosti:

 

- djelovati u skladu s osnovnim vrijednostima i etikom socijalnog rada;

- primjenjivati načela refleksivne i protudiskriminacijske prakse u socijalnom radu;

- sposobnost sagledavanja pojedinca u okruženju;

- sposobnost prikupljanja i analize informacija iz različitih izvora;

- razvoj interpersonalnih vještina (rad u grupi i suradnja);

- sposobnost integriranja znanja i vještina za rad u praksi.

Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:

1. Oblici provjere znanja

 

Oblik provjere znanja

 

Razina znanja (Zakon o HKO, NN 22/2013.)

1.1. Grupni zadatak; prezentacija zadatka i grupna rasprava

Razina 4.

1.2. Pismeni kolokvij/ispit

Razina 3. – 6.

1.3. Usmeni ispit

Razina 2. – 5.

 

1.1. Grupni zadatak

Grupni zadatak predstavlja proučavanje zadane literature, organizaciju prikupljenih informacija te pripremu prezentacije i grupne rasprave s naglaskom na kritičko promišljanje i pripremu aktivnog sudjelovanja čitave grupe o temi prezentacije (Razina 4.).

 

1.2. Pismena provjera znanja putem kolokvija/ispita

Kolokvij, odnosno pismeni ispit, sastoji se od ukupno tri pitanja, od kojih su dva pitanja esejskog tipa u kojima se od studenta traži da obrazlože i interpretiraju određeni dio gradiva, te jedno problemsko pitanje koje se odnosi na promišljanje i kritički osvrt na određenu situaciju (Razina 3.-6.).

 

 

1.3. Završna ocjena na kolegiju

Završna ocjena na kolegiju formira se kao rezultat postignut pismenom provjerom znanja putem kolokvija/ispita i rezultatom grupnog rada. Ukoliko student nije zadovoljan postignutim rezultatom može pristupiti usmenom ispitu (Razina 2.-5.).

Obavijesti