Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- definirati središnje pojmove kaznenog procesnog prava i razumjeti temeljna načela kaznenog procesnog prava;
- opisati glavne povijesne tipove kaznenog postupka, njihova temeljna konstrukcijska
obilježja i primjenjiva načela;
- izdvojiti prijelomne točke i prekretnice u povijesnom razvoju kaznenog procesnog
prava;
- identificirati glavne i sporedne subjekte u kaznenom postupku i objasniti njihov
procesni položaj i ulogu;
- opisati tijek kaznenog postupka uz jasno razgraničenje pojedinih procesnih stadija;
- grupirati mjere procesne prisile uz razumijevanje njihova učinka na temeljna prava i slobode pojedinca;
- objasniti kakav je utjecaj odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske na razvoj
hrvatskog kaznenog procesnog prava;
- prepoznati vrste činjenica koje se utvrđuju u kaznenom postupku i razumjeti načine njihova utvrđivanja;
- koristiti i na ispravan način interpretirati glavne i sporedne izvore kaznenog procesnog prava;
- sastaviti kaznenu prijavu;
- sastaviti rješenje o istražnom zatvoru;
- sastaviti žalbu na rješenje o istražnom zatvoru;
- sastaviti optužnicu;
- sastaviti presudu;
- sastaviti žalbu na presudu;
- analizirati odredbe Zakona o kaznenom postupku;
- riješiti slučajeve iz sudske prakse primjenom odgovarajućih odredaba relevantnog
zakonodavstva;
- povezati položaj osooba koje se nalaze u istražnom zatvoru i primjenu temeljnih načela kaznenog procesnog prava;
- ispitati i kritički vrednovati utjecaj odluka Ustavnog suda Republike Hrvastke na
reformu domaćeg sustava kaznenog pravosuđa;
- formulirati zaključke o značaju presuda Europskog suda za ljudska prava u kaznenim predmetima protiv Republike Hrvatske i Ustavnog suda Republike Hrvatske za razvoj nacionalnog kaznenog procesnog prava;
- izdvojiti glavne pravce razvoja i reforme nacionalnog kaznenog procesnog prava
- osmisliti protokol izrade pisanog seminarskog rada i usmene prezentacije o nekoj od izabranih tema iz podruĉja povijesti kaznenog procesnog prava, aktualnih
kaznenoprocesnih instituta, međunarodnog kaznenog prava ili međunarodnog prava o ljudskim pravima;
- raspravljati o glavnim suprotstavljenim tendencijama u kaznenom procesnom pravu – tendenciji osiguranja uĉinkovitog kaznenog progona i tendenciji zaštite prava i sloboda pojedinca u kaznenom postupku - i prepoznati njihove implikacije u konkretnim zakodnodavnim rješenjima;
- procijeniti jesu li i u kojoj mjeri postojeća zakonodavna rješenja primjenjiva u praksi;
- preporučiti izmjenu pojedinih kaznenoprocesnih odredbi radi usklađivanja s Ustavom Republike Hrvatske;
- zaključiti o važnosti odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske za razvoj hrvatskog
kaznenog procesnog prava;
- ocijeniti kvalitetu i održivost normativnog okvira koji uređuje postupanje subjekata i sudionika u kaznenom postupku sa aspekta potrebe uravnoteženja suprotstavljenih
tendencija u kaznenom procesnom pravu.
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- javno prezentirati usvojene ishode učenja;
- izraziti se jasnim, dobro strukturiranim tekstom obrazlažući svoja stajališta;
- demonstrirati način poduzimanja dokazne radnje prvog ispitivanja okrivljenika;
- razvijati komunikacijske vještine;
- sudjelovati u radu tima.
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
Za provjeru ishoda učenja – znanje i razumijevanje - :
- Pisani kolokviji – seminaristi pišu dva kolokvija koji su konceptualno osmišljeni
na jednak način kao i pisani ispit iz kaznenog procesnog prava, prvi dio kolokvija
(6 pitanja) čine esejski zadaci gdje se provjerava znanje i razumijevanje odabranih
poglavlja koji se prethodno obrađuju na seminaru
- Seminaristi polažu ispit iz kaznenog procesnog prava
Za provjeru ishoda učenja – analiza, sinteza i vrednovanje - :
- Pisani kolokvij – drugi dio kolokvija čine 3 problemska zadatka gdje se od
studenata zahtjeva da usvojena znanja primjene kod rješavanja slučajeva iz
prakse;
- Izrada seminarskog rada uz eventualno izlaganje o izabranoj temi – studenti
razvijaju sposobnost istraživanja relevantne stručne literature, kritičkog promišljanja i zaključivanja na temelju pročitanog, prezentiranja svojih ideja u
pisanom i usmenom obliku na logički razumljiv i jasan način;
- Sudjelovanje u raznim oblicima terenske nastave gdje se od njih zahtjeva aktivno
sudjelovanje – seminaristi iz kaznenog procesnog prava posjećuju Zatvor u
Zagrebu, prisustvuju raspravi pred Općinskim kaznenim sudom, posjećuju
USKOK/DORH
Za provjeru ishoda učenja – praktične i generičke vještine - :
- Simulacija poduzimanja dokazne radnje prvog ispitivanja okrivljenika – studente
za simulaciju poduzimanja dokazne radnje prvog ispitivanja okrivljenika
pripremaju praktičari – državni odvjetnici i odvjetnici koji se svojim
konstruktivnim kritikama osvrću na rad studenata
- Interakcija studenata sa gostima – predavačima (državni odvjetnici, suci,
odvjetnici) i nastavnicima o aktualnim problemima u hrvatskom kaznenom
procesnom pravu